۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۵۸۲۲۲۶
با حضور آیت الله حسینی بوشهری؛

افتتاحیه سطح ۴ تخصصی مهدویت مؤسسه آینده روشن برگزار شد

مراسم افتتاحیه سطح چهارم تخصصی مهدویت مرکز تخصصی موعود حوزه علمیه قم با حضور آیت الله حسینی بوشهری برگزار شد.
مهدویت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه سطح چهارم تخصصی مهدویت مرکز تخصصی موعود حوزه علمیه قم عصر امروز با حضور آیت الله حسینی بوشهری در سالن جلسات مؤسسه آینده روشن برگزار شد.

دشمن با حذف دو شاخصه "عاشورا و "مهدویت" از فرهنگ شیعی می خواهد بر شیعیان غلبه کند

بر اساس این گزارش، آیت الله حسینی بوشهری در این جلسه به تبیین ضرورت تخصصی شدن مباحث مهدویت پرداخت و بیان کرد: امروز بحث مهدویت در ادبیات جهانی حلول کرده است و همگان می دانند که مهدویت به عنوان شاخصه اصلی شیعه مطرح است؛ امروزه دشمنان در بخش سیاست ما را به این متهم می کنند که شیعه به دنبال منجی ای است تا همه جهان را تحت فرمان او قرار دهد.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: امروز دشمن در اتاق فکرهای خود به این موضوع رسیده است که اگر دو شاخصه "عاشورا" و "مهدویت" را از جامعه شیعی بگیرد می تواند بر شیعیان غلبه کند، زیرا می دانند پویایی و بالندگی شیعیان در گرو وجود فرهنگ عاشورایی و مهدوی است، بر این اساس ضرورت دارد به دفاع، ترویج و گسترش این فرهنگ های ناب بپردازیم تا دشن نتواند از طریق نفوذ به این بخش ها آسیب برساند.

وی تأکید کرد: محققان و دانش پژوهان در عرصه مهدویت باید از نگاه سطحی نگرانه به تحقیق ها پرهیز کنند و همواره پژوهش هایی تهیه کرده و ارائه دهند که قابل عرضه و دفاع در همه جهان باشد.

آیت الله حسینی بوشهری به تبیین بایدها و نبایدهای پژوهش در زمینه مهدویت پرداخت و مطرح کرد: بسنده نکردن به پژوهش های عمومی، ارتقای سطح پژوهش های مهدویت، اکتفا نکردن به دانش عمومی در زمینه مهدویت، آسیب شناسی استادان مهدویت، تقویت روحیه تعبد و اخلاق در زمینه مهدویت، نظارت دقیق بر پژوهش ها و مواردی از این دست از جمله بایدها و نبایدهای پژوهش در زمینه مهدویت است.

همچنین حجت الاسلام جعفری معاون پژوهش مرکز تخصصی موعود حوزه علمیه قم در این مراسم با بیان این که امروزه دشمن نسخه کهنه بهائیت را به روز رسانی کرده و در قالب مدعیان دروغین مهدویت به بشریت ارائه می دهد، عنوان کرد: دشمن با ایجاد انحراف در زمینه مهدویت و شبهه پراکنی سعی در منحرف کردن امت اسلامی دارد، بنابراین ضروری است بحث تخصصی شدن در این زمینه را جدی بگیریم تا افراد با مشاهده چند شبهه دچار تزلزل در اعتقادات خود نشوند.

وی با اشاره به این که در زمینه پژوهش های مهدویت هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم، ابراز کرد: مراکز تخصصی خوبی در این زمینه وجود دارد و محققان در این زمینه تلاش های بسیاری نیز کرده اند، اما باید گفت هنوز هم در این زمینه نیازمند به تلاش های بیشتری هستیم.

حجت الاسلام جعفری در ادامه با بیان این که پذیرفته شدکان مرکز تخصصی موعود در سال تحصیلی جدید تعداد 9 نفر هستند، افزود: این تعداد پس از گذراندن مراحل آزمون کتبی و مصاحبه های دقیق و سرسخت پذیرش شده اند و احساس شده است که این افراد پختگی لازم را برای تحصیل و تحقیق در سطح چهارم مهدویت را دارا هستند.

گفتنی است، در پایان این جلسه عده ای از دانش پژوهان مرکز تخصصی موعود حوزه علمیه قم نقطه نظرات خود را در زمینه مهدویت بیان کردند و درباره برخی مشکلات موجود در زمینه تحصیل در مراکز تخصصی به هم اندیشی پرداختند./841/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات