۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۵۸۲۲۷۱
هم‌زمان با دهه پایانی ماه صفر؛

۵ هزار زائر پیاده از بجنورد عازم مشهد مقدس می‌شوند

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: هم‌زمان با دهه پایانی ماه صفر و ایام اربعین بیش از پنج هزار زائر پیاده از بجنورد به‌سوی مشهد مقدس راهی می‌شوند.
حجت الاسلام هدایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در نشست هماهنگی ویژه‌برنامه‌های اربعین، اظهار کرد: اربعین سال جاری بیش از 23 هیئت مذهبی در قالب کاروان پیاده از بجنورد به سمت مشهد مقدس حرکت می‌کنند.

وی افزود: با هماهنگی‌های به عمل آمده با هیئت جوادالائمه (ع) مشهد هیئات مذهبی پیاده که در ایام اربعین به مشهد مقدس سفر می‌کنند اسکان داده می‌شوند.

حجت‌الاسلام هدایتی با بیان اینکه حدود پنج هزار زائر پیاده در این همایش پیاده‌روی شرکت می‌کنند، تصریح کرد: علاوه بر اسکان کاروان‌های پیاده، پذیرایی در سه وعده روزانه نیز انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صدور کارت شناسایی ویژه مداحان شهرستان بجنورد، اظهار کرد: کارت شناسایی 260 نفر از مداحان بجنورد صادر شده است.

حجت‌الاسلام هدایتی افزود: دوره‌های آموزش مداحی و ذاکری در سال‌های گذشته و آزمون‌های سنجش مداحان شهرستان در گذشته انجام شده و کارت شناسایی 260 نفر از مداحان بجنورد با توجه به آزمون‌های تعیین سطح انجام شده در گذشته صادر شده است.

وی تصریح کرد: بعد از ثبت در سامانه طوبی و تشکیل کمسیون سطح‌بندی و مشخص شدن سطح هر یک از مداحان در سامانه طوبی، کارت شناسایی صادر می‌شود.

حجت‌الاسلام هدایتی افزود: در این سطح‌بندی، مداحان به ترتیب به ستایشگر، ذاکر، مداح سطح یک، مداح سطح 2 و مداح سطح 3 تقسیم می‌شوند و همچنین مداحان موجه و خوش‌نام بالای 65 سال دارای سطح مداحی پیر غلام می‌شوند./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات