۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۵۸۲۲۷۹
مدیر حوزه علمیه لرستان:

اربعین نماد ولایتمداری و ظلم ستیزی است

مدیر حوزه علمیه لرستان پیاده روی اربعین حسینی را نماد ولایتمداری و ظلم ستیزی خواند و گفت: این کنگره عظیم ظرفیتی معنوی برای بازدارندگی دشمنان است.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

حجت الاسلام علی میناپور، مدیر حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به اهمیت و جایگاه اربعین پرداخت و بیان داشت: اربعین در روایات و بیان اهل بیت(ع) از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: اربعین حسینی سنت حسنه ای است که پس از عاشورا توسط حضرت زینب(س) و جابر بن عبدالله انصاری اهتمام خاصی برای جایگاه شهدای کربلا و بزرگداشت یاد و خاطره این شهدا شد.

حجت الاسلام میناپور  اربعین حسینی را نماد ولایتمداری محبین اهل بیت(ع) عنوان کرد و افزود: اربعین نماد شهادت طلبی، ظلم ستیزی، شجاعت است.

وی در ادامه با بیان اینکه همه ارزش های دینی را می شود در پیاده روی اربعین که به عشق اهل بیت(ع) برگزار می شود، دید، خاطرنشان کرد: اربعین و حضور مردم در پیاده روی اربعین می تواند ظرفیتی بزرگ معنوی و نیرو و قدرتی برای بازدارندگی دشمنان اهل بیت(ع) باشد.

مدیر حوزه علمیه لرستان در ادامه اظهار داشت: پایبندی به ضوابط و مقررات و دوری از حرام و در نظر داشتن حلال و حرام از بایدهایی است که زائران در کنگره عظیم پیاده روی اربعین باید به آن توجه کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید از مسائلی که زائر اربعین را به خطر می اندازد دوری شود، گفت: زائران باید به اعمال و رفتار خود توجه داشته باشند و نشانه پایبندی به مکتب اهل بیت(ع) را زنده نگه دارند.

حجت الاسلام میناپور یادآور شد: با توجه به فعالیت رسانه ها و اطلاع رسانی جهانی مراسم پیاده روی اربعین حسینی هر عمل شیعیان شایسته باشد، آثار مثبتی به همراه باشد و زائرین اربعین باید از اصراف پرهیز و به رعایت بهداشت نیز توجه داشته باشند./خ/9451/۳۰۳

       

ارسال نظرات