۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۵۸۲۴۰۳
دبير جامعه روحانيت كاشان مطرح کرد؛

ضرورت توجه به سبك زندگي معاد محور

دبير جامعه روحانيت كاشان با اشاره به سبك زندگي با رويكرد معادمحوري گفت: ما بايد تلاش كنيم تا زندگي خود را معادباور و معادمحور كنيم.
حجت الاسلام شاه فضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام عليرضا شاه فضل، يكشنبه شب در مراسم عزاداري هيات علي اصغر(ع) كاشان، گفت: ربا از گناهاني است كه خداوند به آن حساس است به طوريكه مي فرمايد، اگر كسي اهل ربا باشد و ربا خواري را كنار نگذارد در حكم محاربه با خدا است.

وي ربا را يك مسأله اقتصادي دانست و با اشاره به اينكه اگر ربا وارد زندگي انسان و جامعه شود اقتصاد آن كشور و جامعه آلوده و فاسد خواهد شد، افزود: انساني كه اهل ربا است بدون كار و زحمت سود مي برد و در سود و ضرر شريك نيست و تنها در سود شريك است كه اين نوع معامله حرام بر ثروت ثروتمندان اضافه مي كند و فقرا را فقير تر مي كند.

حجت الاسلام شاه فضل در ادامه با اشاره به سبك زندگي با رويكرد معاد محوري گفت: ما بايد تلاش كنيم تا زندگي خود را معادباور و معادمحور كنيم.

وي افزود: در روايت مي فرمايد، انسانها خلق شدند براي باقي ماندن نه براي از بين رفتن و مرگ به معني نابودي نيست بلكه انتقال از اين عالم به يك عالم بالاتر است و خداوند عوالم زيادي را آفريده است.

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: اگر امروز عزاداري هاي برخي هيات ها خروجي و دستاوردي ندارد و هيچ تغييري در عزادران قبل از محرم و بعد از محرم ايجاد نمي شود براي اين است كه هنوز معاد را باور نكرده ايم و معاد باور نشده ايم.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: امام حسين(ع) را نبايد تنها به ذکر مصائب شناخت چرا كه اردوگاه امام حسين(ع) سرشار از فضائل است و بايد فضائل آن را شناخت و شناخت و يكي فضائل اردوگاه امام حسين(ع) نيز معاد باوري است.

وي با اشاره به اينكه دستاورد اعتقاد به معاد و روز قيامت عمل صالح است اظهار داشت: كسي كه يقين به معاد داشته باشد كم فروشي و گرانفروشي نمي كند و ربا نمي دهد و ربا نمي خورد و ظلم نمي كند.

دبير جامعه روحانيت كاشان با اشاره به اينكه ائمه اطهار و اهل بيت(ع) هميشه و در همه حال به ياد معاد و روز قيامت بودند و يادآور شد: حدود يك يك چهارم از آيات قرآن نيز در زمينه معاد است از اين رو معاد مراقبت مي آورد و انسان را مي سازد.

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به اينكه اعتقاد به قيامت انسان را از گماهي نجات مي دهد و به سوي رستگاري مي برد اظهار داشت: اگر انسان به قيامت يقين داشته باشد كه در قيامت ابدي و ماندگار است دنيا را مزرعه اي براي آخرت خود قرار خواهد داد./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات