۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۵۸۲۵۴۱
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد:

هیئات مذهبی نقش مهمی در خنثی‌سازی هجمه های فرهنگی دشمن دارند

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: تربیت نیروهای جوان و پرانرژی در زمینه‌های مداحی و ذاکری اهل بیت(ع) می‌تواند نقش مهمی در خنثی‌سازی توطئه‌های فرهنگی دشمنان و جذب جوانان به مساجد داشته باشد.
حجت الاسلام هدایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی، با تأکید ضرورت شعور حسینی در کنار شور حسینی در مراسم عزاداری، اظهار کرد: هدف از برگزاری برنامه‌های عزاداری و گرامیداشت سالروز ولادت و شهادت اهل بیت (ع) در جامعه فقط عزاداری و به سر و سینه زدن نیست؛ بلکه باید با بیان سبک و سیره زندگی اهل بیت (ع) برای نسل جدید آنان را در انتخاب مسیر درست زندگی کمک کنیم چراکه ائمه اطهار (ع) بهترین الگو برای زندگی جامعه اسلامی هستند.

وی با اشاره به سالگرد شهادت حضرت رقیه (س)، افزود: به‌عنوان مثال یکی از ویژگی‌های بارز حضرت رقیه (س) پاک‌دامنی، عفاف و حجاب آن حضرت در زمانه خود بوده که این شاخصه می‌تواند بهترین الگو برای دختران در خانواده مطرح و در زندگی فردی و اجتماعی به کار گرفته شود.

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره هجمه‌های بی‌شمار دشمن در حوزه‌های فرهنگی، اضافه کرد: تربیت نیروهای جوان و پرانرژی در زمینه‌های مداحی و ذاکری اهل بیت (ع) می‌تواند نقش مهمی در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان و جذب جوانان به مساجد داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل باید نسبت به این امر مهم توجه بیشتری شده و در برنامه‌های مذهبی و فرهنگی در مساجد و حسینیه‌ها به‌صورت ویژه بر روی جوانان سرمایه‌گذاری شود.

حجت‌الاسلام هدایتی اظهار کرد: روحانیون مستقر در روستاها و اعزامی به مساجد شهری و روستایی به‌عنوان مدیران فرهنگی هر روستا و منطقه نقش مؤثر و اثرگذاری در شکل‌گیری این‌گونه برنامه‌ها دارند.

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد در خاتمه تصریح کرد: به‌منظور تأثیرگذاری و رسانه‌ای شدن برنامه‌های عزاداری در اربعین و 28 صفر، باید تلاش ما در راستای هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن این مراسم‌ها باشد تا بتوان برنامه‌هایی درخور شأن اهل بیت برگزار کنیم./9314//۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات