۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۵۸۲۵۵۴

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

انتقاد امام جمعه از تأخیر در مناقصه خط آهن فردوس، رأی دیوان عدالت علیه برخی دستگاه هایی که مستاجر وقفند و برگزاری اجلاسیه شهدای نیروهای مسلح خراسان جنوبی عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، در پی گلایه های مردمی که با حضور در دفتر امام جمعه و شورای شهر نسبت به این دست و آن دست کردن مسئولان در زمینه اتصال فردوس به خط ریلی مطرح شد، امام جمعه فردوس نیز گلایه مردم را به حق دانست و از تعلل در مناقصه راه آهن آنتنی از محور جزین به فردوس انتقاد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین« بابایی» گفت: با این که اتصال فردوس به خط ریلی وعده رئیس دولت نهم و دهم است و بارها از دریافت مجوز 215 و کددار شدن راه آهن فردوس و همچنین برخورداری از اعتبارات ملی صحبت به میان آمده است اما سال ها ست که این وعده ها محقق نشده و یک مطالبه به حق مردمی 10 سال است که همچنان بر زمین مانده است .

وی از استاندار خراسان جنوبی و نماینده مردم فردوس، سرایان، بشرویه و طبس در مجلس شورای اسلامی خواست به صورت جدی پیگیر موضوع اتصال فردوس به خط ریلی باشند چرا که مردم سال هاست در انتظار تحقق وعده مسئولان هستند.

رأی دیوان عدالت علیه برخی دستگاه هایی که مستاجر وقفند

به گفته مدیر کل اوقاف و امور خیریه، در پی شکایت اوقاف به دیوان عدالت اداری از دستگاه هایی که اراضی موقوفه را بدون پرداخت پذیره در اختیار دارند، دیوان عدالت اداری به طور قاطع حکم کرده که همه این اداره ها ملزم به پرداخت پذیره و مال الاجاره هستند مگر این که موقوف علیهم باشند.

بنا بر گفته حجت الاسلام «بخشی پور» در واگذاری اراضی موقوفه به تعدادی از دستگاه های دولتی، آموزشی و درمانی موازین رعایت حقوق موقوفه نشده و اراضی موقوفه بدون رعایت حقوق؛ به برخی اداره ها واگذار شده است و اکنون براساس حکم دیوان عدالت اداری این نوع دستگاه ها باید حق موقوفه را بپردازند.

برگزاری اجلاسیه شهدای نیروهای مسلح استان

فرمانده انتظامی استان گفت: این اجلاسیه امروز به میزبانی این فرماندهی و به منظور آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت در زمینه برگزاری کنگره ملی دو هزار شهید استان برگزار خواهد شد.

سردار «مجید شجاع» افزود: سخنرانی، مداحی و بازدید از نمایشگاه «حرا تا حرم» از برنامه های این اجلاسیه خواهد بود.

وی اظهار کرد:50 درصد شهدای استان را نیروهای مسلح در قالب نیروهای ارتش، انتظامی و سپاه پاسداران تشکیل می دهند و نیروی انتظامی استان 160 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

جلسه مردمی ستاد اربعین در آیسک

جلسه مردمی ستاد اربعین شهر آیسک با حضور جمعی از مسئولان و معتمدان و تعدادی از خیران در نهاد امامت جمعه این شهر برگزار شد.

در این جلسه ابتدا امام جمعه آیسک در سخنانی با اشاره به شرح حال «ابراهیم مجاب»، بر اهمیت احترام و خدمت به پدر و مادر و در کنار آن خدمت به زائر امام حسین(ع) تاکید کرد.

حجت الاسلام «رادمرد» افزود: خدمت به زائران امام حسین(ع) آن قدر مهم است که عراقی ها دار و ندارشان را برای زائران اربعین در نظر می گیرند و در عین فقر در برخی خانواده ها بهترین پذیرایی را از آن ها دارند.

در ادامه مسئول ستاد بازسازی عتبات و ستاد اربعین حسینی سرایان هم گفت: در سه سال گذشته مردم سرایان ۱۳۲ میلیون تومان به موکب های اربعین کمک کرده اند.

«حسن پور» از فعالیت سه موکب پخت نان و غذا برای امسال خبر داد و افزود: تفاوت امسال این است که بهتر برنامه ریزی و اشکالات پخت و توزیع غذا از جمله متفاوت بودن غذاها در موکب ها برطرف شده است.

وی بر تامین امکانات از شهرستان از جمله سیلندرگاز تاکید و نیازهای ضروری را پتو، ظرف های یک بار مصرف، زیرانداز، چادر انفرادی و گروهی و...اعلام کرد./9314/پ204/ب1

ارسال نظرات