۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۵۸۲۵۷۳
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

منبرهای طولانی و بی محتوا از آسیب های جدی در تبلیغ است

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، منبرهای طولانی و بی محتوا را از جمله مهم ترین آسیب های تبلیغی دانست.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در کارگاه آموزشی ویژه مبلغان مرکز استان با اشاره به این که مسأله تبلیغ از صدر اسلام تا به امروز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده است، گفت: پیامبر گرامی اسلام به عنوان نخستین مبلغ از سوی خداوند متعال، تلاش های بسیاری در جهت ابلاغ پیام الهی به مردم انجام دادند.

وی با اشاره به این که پس از نبی مکرم اسلام این رسالت مهم بر عهده ائمه معصومین(ع) قرار گرفت، افزود: در عصر غیبت این علما و فقهای دینی بودند که مجاهدت های خود توانستند اسلام ناب را در جامعه گسترش داده و مانع از تحریف آن از سوی دشمنان اسلام ناب شوند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که علمای دین با مجاهدت های خود معارف اهل بیت(ع) در جامعه گسترش دادند، خاطرنشان کرد: امروز این وظیفه مبلغان دینی است که در راه حفظ و گسترش دین مجاهدت کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دین و ارزش های الهی با مجاهدت های علما و فقهای دینی حفظ نمی شد، تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان علیه دین و معارف الهی هم قسم شده اند، رسالت مبلغان دینی به عنوان پرچم داران عرصه تبلیغ بسیار سنگین است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به ویژگی های یک مبلغ موفق اشاره کرد و گفت: اخلاق و رفتار پسندیده و نیکو می تواند مسیر رشد و موفقیت یک مبلغ را در جامعه تبلیغی فراهم کند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که در شرایطی که دشمن همه توان خود را در جهت تخریب چهره روحانیت به کار گرفته ضرورت تعامل و ارتباط بیشتر مبلغان با مردم بیشتر احساس می شود، خاطرنشان کرد: ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت خواسته و هدف اصلی دشمن است که باید با ارتباط چهره به چهره با عموم مردم این توطئه را خنثی کنیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت محتوا بخشی به منبرها و خطابه های مبلغان تأکید کرد و گفت: منبرهای بی محتوا و بدون مطالعه موجب فاصله گرفتن مخاطب از مبلغان خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین با بیان این که متأسفانه برخی منبرهای مبلغان دینی بسیار طولانی است، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی بدانند که منبرهای طولانی موجب بی حوصلگی مخاطبان خواهد شد./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات