۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۵۸۲۵۷۴
۲۵ و ۲۶ مهرماه؛

همایش دین و سلامت برگزار می شود

حجت الاسلام صاف دل با اشاره به برگزاری همایش دین و سلامت در روزهای ۲۵ و ۲۶ مهر در مدسه علمیه سلیمانیه، گفت: این نشست با حضور اساتید برجسته حوزه علمیه برگزار می شود.
حجت الاسلام صاف دل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید محمد حسن موسوی مهر، معاون پژوهشی موسسه الهادی در نشست خبری تشریح برنامه های همایش«دین و سلامت» که عصر امروز 24 مهر در موسسه الهادی برگزار شد، به بیان فعالیت های این موسسه پرداخت و گفت: موسسه الهادی به مدت دوسال شروع به کار کرده است تا حوزه علمیه را به صورت فعال تر وارد میدان پژوهشی سازد.

وی ادامه داد: در همین مدت زمان اندک که از زمان فعالیت موسسه الهادی گذشته است با بزرگانی در همایش های مختلف ارتباط گرفته شده و فعالیت های چشمگیری در این راستا صورت گرفته است که در این مدت زمان فعالیت، استقبال و حمایت های خوبی از این موسسه انجام شده است.

معاون پژوهشی موسسه الهادی در ادامه از رونمایی ششمین هیأت اندیشه ورز حوزه علمیه خراسان در این همایش خبرداد و بیان داشت: در طول سال قرار است این نشست های دین و سلامت به صورت مداوم برگزار شود.

حجت الاسلام حسین صاف دل، دبیر کارگروه تخصصی دین و سلامت در ادامه گفت: مباحث این کارگروه از آذرماه 96 با حضور افراد پژوهشگر و ارائه مقاله در همایش فرآورده های حلال انجام شد و در همین راستا گفتگوهای هدفمند با اساتید حوزه در حوزه پزشکی از جمله دیگر فعالیت های این موسسه است.

وی با بیان اینکه همایش دین و سلامت در روزهای 25 و 26 مهر در مدسه علمیه سلیمانیه مشهد برگزار می شود، بیان داشت: این نشست با حضور آیات و حجج اسلام والمسلمین اشرفی شاهرودی، فاضل لنکرانی، عاملی، قائنی و عندلیب برگزار می شود و پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی قرائت می شود.

دبیر کارگروه تخصصی دین و سلامت درباره دیگر برنامه های این همایش اظهار کرد: سید منذر حکیم، شیخ محسن ملکی و سید محسن حسینی فقیه در میزگرد تخصصی به بررسی مسائل مستحدثه در فقه تشیع می پردازند.

وی با بیان اینکه میزگرد تخصصی دیگری با عنوان «اظهار نظر پیرامون تعامل حوزه علمیه و دانشگاه در حل مسائل مستحدثه» برگزار می شود، خاطرنشان کرد: حجج الاسلام سید حسن وحدتی شبیری، علی طالقانی، محمد تقی فخعلی و محمد جواد عنایتی راد در این میزگرد سخنرانی خواهند کرد./934/پ۲۰۳/ب۱

 

ارسال نظرات