۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۵۸۲۶۴۶
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خبر داد؛

برگزاری همایش اهدای جایزه البرز و تجلیل از ۱۱۴ برتر علمی خراسان جنوبی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری همایش اهدای جایزه البرز و تجلیل از ۱۱۴ برتر علمی استان، گفت: این همایش ۲۸ مهرماه جاری از محل درآمد موقوفه بنیاد فرهنگی البرز در بیرجند برگزار می‌شود.
بخشی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اداره کل اوقاف در راستای وظایفی که برای آن تعریف شده و با توجه به برنامه‌های مصوب سالانه نیت‌های مردمی را اجرا می‌کند.

وی با بیان اینکه بیشترین نیات مردمی در ماه محرم است، گفت: در حال حاضر 2 هزار و 893 نیت در ماه‌های محرم و صفر وجود دارد و در دهه اول ماه محرم نیز حدود یک میلیارد تومان هزینه نیات اطعام، عزاداری، روضه خوانی و تعزیه خوانی سید الشهدا(ع) وجود داشته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه در بسیاری از روستاها هم نیت عزاداری وجود دارد که خود مردم این عزاداری‌ها را انجام می‌دهند، افزود: با توجه به فرا رسیدن اربعین حسینی سازمان اوقاف وامور خیریه استان هشت موکب در استان برپا می‌کند.

حجت الاسلام بخشی‌پور با بیان اینکه خراسان جنوبی به عنوان استان معین سیستان و بلوچستان است، تصریح کرد: در این مدت به زائران پاکستانی که از سمت سیستان و بلوچستان وارد کشور می‌شوند نیز خدمات ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: 46 موقوفه جدید از ابتدای سال جاری تاکنون در استان به ثبت رسیده است و همچنین 9 وقف قرآنی نیز ثبت موقوفات شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 156 سند موقوفه در استان گرفته شده است، خاطرنشان کرد: همچنین یک هزار و 200 سند با بنیاد مسکن قرارداد امضا شده و خراسان جنوبی در سال‌های 95 و 96 استان برتر کشور در اخذ اسناد بوده است.

حجت الاسلام بخشی‌پور اظهار کرد: 9 هزار و 703 متر مربع عملیات اجرایی جدید و تکمیل و مرمت پروژه‌های نیمه تمام در بقاع متبرکه استان و یک هزار و 300 مترمربع تعمیر در موقوفات در حال انجام است.

وی با اشاره به ایجاد سقاخانه در بیرجند، افزود: تاکنون پنج سقاخانه شامل یک سقاخانه در خیابان نیلوفر، دو سقاخانه در مهر شهر، یک سقاخانه در بلوار شعبانیه و یک سقاخانه در سجادشهر با هزینه 400 میلیون تومان در بیرجند تکمیل شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: همچنین برای احداث سه سقاخانه دیگر نیز با شهرداری مذاکره انجام شده که این سقاخانه‌ها نیز تا پایان سال جاری احداث شود.

حجت الاسلام بخشی‌پور با اشاره به برگزاری همایش اهدای جایزه البرز و تجلیل از 114 برتر علمی استان، عنوان کرد: این همایش 28 مهرماه جاری از محل درآمد موقوفه بنیاد فرهنگی البرز در بیرجند برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه قدمت این موقوفه بیش از 50 سال است، بیان کرد: خراسان جنوبی دومین استانی است که از این موقوفه منتفع می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: افراد برتر در این همایش شامل 70 نفر از دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوره متوسطه دوم، 10 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، 10 نفر از مابقی دانشگاه‌های استان، 10 نفر از دانش‌آموزان برتر قرآنی، 10 نفر از طلاب برجسته علوم دینی و مبلغان حوزه علمیه و چهار نفر از مخترعین هستند که از آن‌ها تجلیل به عمل می‌آید./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات