۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۵۸۲۷۰۱
حجت الاسلام خیرمحمدی مطرح کرد؛

چگونگی خالص ارائه کردن توحید در هنگام مرگ

معاون اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الأنبیا گفت: نفاق و دورویی، عافیت طلبی و ترک امر به معروف و نهی از منکر از عوامل فاصله گرفتن انسان با توحید و آلوده شدن توحید انسان است.
توحید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد خیرمحمدی، ظهر امروز در آیین اختتامیه دهمین دوره بصیرت ویژه کارکنان و خانواده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به فرمان حضرت امام خمینی(ره) گفت: پیامبر اکرم (ص) در روایتی فرمودند: هرگاه یکی از شما امت طوری در زندگی خود برنامه ریزی کند که در پایان عمرش کلمه توحید «لا اله الا الله» را سالم و خالص و بدون آلودگی به من ارائه دهد بهشت را برای او تضمین می کنم.

وی در ادامه افزود: حضرت در ادامه در پاسخ به این سوال که چه چیز کلمه توحید را آلوده می کند و موجب فاصله گرفتن انسان با توحید می‌شود؟ به بیان عوامل آن پرداختند، اولین عامل مطرح شده توسط پیامبر اکرم (ص) در بیان علت آلودگی کلمه توحید «رفاه طلبی امت» است، در روایتی قدسی آمده است که خداوند می فرماید: «من راحتی را در بهشت قرار داده ام ولی بعضی آن را در دنیا جستجو می کنند و آن را نمی یابند».

حجت الاسلام خیرمحمدی دومین عامل مطرح شده در این روایت را «پول پرستی و کسب درآمد نامشروع» خواند و تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) در روایتی عامل آزمایش امت اسلامی را «اموال دنیا» معرفی کرده اند، سومین عامل از دیدگاه رسول خدا(ص) مسأله «دو رویی» است، حضرت در روایتی منافق زبان باز را یکی از عوامل انحراف امت اسلامی دانسته اند.

معاون اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)  چهارمین عامل آلودگی کلمه توحید در امت اسلامی را «تفرقه» عنوان کرد و گفت: دین اسلام دین وحدت و یکپارچگی است و تنها عاملی که پیروان این دین را به تفرقه می کشاند دور شدن آنان از خط مستقیمی است که خداوند همگان را به استقامت در آن دعوت کرده است.

وی در ادامه پنجمین عامل را «نفوذ باورهای سست» خواند و اظهار کرد: امروز دشمنان قسم خورده بشریت با انواع ابزارهای قدرتمند رسانه ای خود دائما به ایجاد شک و تردید در باورهای اصیل دینی مردم می پردازند.

حجت الاسلام خیرمحمدی هفتمین عامل مطرح شده را «استفاده از مشروبات الکلی» یاد کرد و افزود: پیامبر اکرم (ص) در روایتی با به کار بردن الفاظ هشدار گونه امت را از این بلای بزرگ بازداشته و فرمودند: «بدانید هر چیز مست کننده ای حرام است و هر چیزی که زیادش مست کننده است کم آن هم حرام خواهد بود.» 

معاون اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)  آخرین عامل مطرح شده در این روایت را «ترک امر به معروف و نهی از منکر» دانست و تصریح کرد: آنچه از انحراف امت اسلامی در بعد بسیار وسیع جلوگیری خواهد کرد جامه عمل پوشاندن به این واجب بزرگ الهی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تنها چیزی که امت اسلامی را از خطر بزرگ آلوده شدن کلمه توحید باز می دارد بصیرت دینی است و با آن می توان فتنه ها و بلاهای آخرالزمان را به سلامت طی کرد و به سر منزل مقصود رسید.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام موسوی رییس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، ضمن بیان گزارشی در خصوص روند برگزاری این طرح، دوره های بصیرت برگزار شده در سطح کارکنان و خانواده ها را یکی از اقدامات موثر در خنثی شدن نقشه های شوم دشمنان اسلام خواند و گفت: به حول و قوه الهی و با آگاه سازی به موقع مردم می توان از آسیب ها و تهدیدات حوزه خانواده جلوگیری کرد. /1304/پ203/ب1

ارسال نظرات