۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۵۸۲۷۱۲
آیت الله رجبی مطرح کرد؛

تلاش مؤسسه امام خمینی برای تربیت نیروی کارامد جهت پاسخ به نیازهای جامعه

نوزدهمین نشست اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم با حضور آیت الله رجبی با رویکرد بررسی فعالیت های مؤسسه امام خمینی و معرفی ویژگی های آیت الله مصباح برگزار شد.
آیت الله رجبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نوزدهمین نشست ماهیانه انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم ظهر امروز با حضور آیت الله رجبی قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با رویکرد معرفی ویژگی های آیت الله مصباح و بررسی فعالیت های مؤسسه برگزار شد.

آیت الله رجبی در معرفی ویژگی های رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: مهم ترین ویژگی آیت الله مصباح که سایر ویژگی های وی نیز از آن گرفته شده عبد خدا بودن است این ویژگی است که آیت الله مصباح در زمینه آیت الله بهجت بیان کرده است اما در وی نیز مشاهده می شود.

وی ادامه داد: آیت الله مصباح در تمامی جلسات بیان می کند ما برای اعمال خود در مقابل خداوند پاسخگو هستیم بنابراین باید وظیفه خود را به خوبی و با دقت بشناسیم و براساس آن نیز عمل کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم جامعیت علمی و دینی را از دیگر ویژگی های آیت الله مصباح نامید و افزود: در حوزه علمیه قم شخصی را که از نظر علمی و دینی همانند آیت الله مصباح از جامعیت برخوردار باشد را نمی شناسم اما به دلیل این که وی این گونه موارد را کتمان می کند فردی از آنها آگاهی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: سخت کوشی از دیگر ویژگی های آیت الله مصباح است به گونه ای که اگر بنده به جای وی بودم با کسالت هایی که دارد چنین کارهایی را انجام نمی دادم؛ گرچه آیت الله مصباح تدریس ندارد اما فعالیت های فراوانی انجام می دهد و فقط گوشه ای از آنها به صورت عمومی منتشر می شوند.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اضافه کرد: برخورداری از ذهنیت تشکیلاتی، مدیریت قوی، نوآوری و ابتکار همچنین برخورد متواضعانه و از روی دلسوزی با کارکنان مؤسسه از دیگر ویژگی های آیت الله مصباح است.

وی در ادامه به بخش ها و فعالیت های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: پژوهش، آموزش، فناوری اطلاعات، فرهنگی و تهذیب همچنین دایره المعارف از جمله بخش های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به شمار می روند.

آیت الله رجبی با بیان این که مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به مقررات حوزه علمیه پایبند است، اظهار کرد: آیت الله مصباح یزدی بر رعایت مقررات حوزه علمیه بسیار تأکید دارند به گونه ای که برای پذیرش در سطح سه حوزه علمیه تلبس به لباس روحانیت الزامی است.

وی ادامه داد: سیاست گذاری معاونت پژوهش تربیت نیروی کارآمد برای پاسخ گویی به نیازهای جامعه است بنابراین در سه سال گذشته شورای سیاست گذاری علوم انسانی اسلامی تشکیل شد که امروزه تمامی پژوهش های مؤسسه در راستای تحول در علوم انسانی انجام می شوند.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: نخستین دایره المعارف علوم عقلی در حال تدوین است به گونه ای که برای تهیه آن برای به عنوان مثال برای پژوهشگران در زمینه عرفان نظری بیش از دو سال کلاس آموزشی برگزار شده است.

وی افزود: مؤسسه امام خمینی(ره) آموزش های فرعی دیگری نیز انجام می دهد که تاکنون بیش از 50 هزار نفر از اساتید دانشگاه ها، دانشجویان، دبیران و نخبگان در این کلاس های آموزشی شرکت کرده اند و رهبر معظم انقلاب نیز بر فراگیر شدن این کلاس های آموزشی تأکیده کرده اند.

در پایان نیز آیت الله رجبی به سؤالات اساتید در زمینه فعالیت های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) پاسخ داد./1324/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات