۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۵۸۲۷۶۴
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی:

رفتار ذلیلانه در برابر دشمن، نشانه کم کاری در بندگی خدا است

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه گفت: رفتارهای ذلیلانه ای که برخی از مسؤولان در برابر دشمن نشان می دهند نشانگر این است که این افراد در بندگی خداوند کم کاری کرده اند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی در سخنرانی شب گذشته که در مجتمع فرهنگی رضوان واقع در خیابان عسکریه برگزار شد، گفت: انسان باید باور کند که روزی جزء اموات می شود تا همیشه حق بگوید و از حق عدول نکند.

وی در ابتدا افزود: یکی از حالت هایی که انسان را متضرر می کند، حالتی است که انسان خودش را مستغنی از موعظه بداند چرا که همواره انسان در خسران است و فقط معصومین(ع) هستند که از این حیث مستثنی هستند؛ حس بی نیازی از فراگیری علوم ابتدای ضلالت و بدبختی است.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی خاطرنشان کرد: ابن انس که یکی از شیعیانی بود که حدود نود و چهار سال از سن او می گذشت و سال ها در علوم دینی تحصیل کرده بود نزد امام صادق(ع) می رود و عرضه می دارد، من خواهان علومی هستم که نزد شما است.

خطیب توانا با بیان این که انسان باید در حیطه تخصصی که دارد، دخالت کند، ابراز کرد: یکی از نمایندگان مجلس که منتسب به یکی از شهدای بزرگ انقلاب است و در رشته روانشناسی تحصیل کرده است آن قدر گستاخ و جسور شده است که راجع به روز هفتم صفر با استناد به یک روایت بسیار ضعیف گفته است روز هفتم صفر روز ولادت است؛ بزرگان و مراجع در رابطه با این روز نظرات تخصصی داده اند ولی عدم زانو زدن در برابر علما سبب چنین خود برتر بینی هایی می شود.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: یکی از علما اسم بنده را روی بنر دیده بود و به بنده گفت، مبادا خودت را بالاتر از مستمع بدانی؛ برای بنده لازم است روزانه به یک سخنرانی غیر از سخنرانی های خودم برای موعظه گرفتن گوش دهم.

وی با بیان این گاهی یک موعظه زندگی انسان را متحول می کند، گفت: تکبر و خود برتر بینی سبب زمین خوردن انسان خواهد شد؛ جناده نزد امام حسن(ع) رفت و عرضه داشت من را موعظه کنید، امام خطاب به او فرمودند، خودت را برای سفر آخرت آماده کن و قبل از این که اجل تو برسد توشه جمع آوری کن، تو به دنبال دنیا حرکت می کنی و مرگ به دنبال تو حرکت می کند، غم آن روزی که هنوز نیامده است را به روزی که در آن قرار داری نینداز، تو نمی توانی چیزی به دست بیاوری مگر به اندازه نیازت و اگر بیش از اندازه نیازت به تو برسد کلید دار دیگران می شوی و نمی توانی از آن استفاده کنی، در حلال ها حساب است و در حرام ها عقاب است، دنیا را همچون گوشت مرده بدان و به اندازه نیازت از آن بردار.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی اظهار کرد: انسان نباید ادعای آماده بودن برای سفر آخرت داشته باشد بلکه باید برای این سفر پُر مخاطره عملاً آماده بود؛ پیامبر(ص) با همه عظمتشان وقتی به یاد مرگ و سکرات موت می افتادند دعا می فرمودند که خدایا لحظات مرگ و سکرات مرگ را برایم گوارا کن؛ در روایت آمده است که آماده بودن برای قیامت نشانه عاقل بودن انسان است؛ هر روز ممکن است روز مرگ انسان باشد.

خطیب توانا تصریح کرد: عده ای فقط به دنبال دنیا حرکت می کنند تا جایی که رفتارشان نشان می دهد که مرگ را باور ندارند؛ صدها وکیل و رییس و وزیر در دنیا آمده اند و رفته اند و دنیا به هیچ کس وفا نکرده است؛ انسان باید باور کند که روزی جزء اموات می شود تا همیشه حق بگوید و از حق عدول نکند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که دشمن خواهان ایجاد یأس و ناامیدی در بین مردم است و عده ای از مسؤولان بی کفایت نیز در داخل کشور همسو با دشمن حرکت می کنند، خاطرنشان کرد: اگر بنده خداوند باشیم با امید حرکت می کنیم و هراسی از بالا و پایین رفتن قیمت ها نخواهیم داشت و با سرمایه گذاری های بیهوده آشوب در کشور ایجاد نمی کنیم.

وی ادامه داد: بنده به مسجد مقدس جمکران مشرف شدم و مطلع شدم رهبر معظم انقلاب نیز مشرف شده اند، از طریق یکی از دوستان صمیمی ام مطلع شدم که رهبر معظم حدود یک ساعت در حالت سجده بودند و خودم نیز مشاهده کردم که در حدود یک ربع ساعت با دست جانبازشان در حالت قنوت بودند؛ این مناجات کردن ها و ارتباط داشتن ها و توسل ها است که سبب این قدرت روحی شده است که ایشان به راحتی در برابر دشمن موضع گیری می کنند ولی رفتارهای ذلیلانه ای که برخی از مسؤولان در برابر دشمن نشان می دهند نشانگر این است که این افراد در بندگی خداوند کم کاری کرده اند./۸۶۷/پ203/ب1

ارسال نظرات