۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۵۸۲۷۹۴
حجت الاسلام طبرسی خبر داد؛

فعالیت ۴۰ مشاور در مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از فعالیت ۴۰ مشاور در مرکز مشاوره حوزه علمیه استان خبر داد.
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم آغاز به کار دوره تکمیلی تربیت مشاور حوزه علمیه استان که در مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) شیرگاه برگزار شد، گفت: این دوره آموزشی از امروز به مدت دو روز و با موضوع«فرزند پرروی» آغاز شده است.

وی با اشاره به این که دوره تکمیلی تربیت مشاور حوزه علمیه مازندران دارای سی سرفصل آموزشی است، خاطرنشان کرد: تاکنون 27 سرفصل این دوره آموزشی به میزبانی مدارس علمیه استان برگزار شده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که تاکنون یک دوره کامل تربیت مشاور در حوزه علمیه استان برگزار شده است، تصریح کرد: این دومین دوره است که مراحل پایانی خود را می گذراند.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران از سال 94 فعالیت خود را آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این مرکز با 40 مشاور مجرب و آموزش دیده یکی از قوی ترین مراکز مشاوره حوزه های علمیه کشور محسوب می شود.

وی با بیان این که سه سرفصل دیگر تا پایان دوره دوم تربیت مشاور حوزه علمیه مازندران باقی مانده است، بیان داشت: جلسه بعدی این کارگاه آموزشی 17 و 18 آبان ماه در یکی دیگر از مدارس علمیه استان برگزار خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که مشاوره مسأله مهمی است که باید در مدارس علمیه تقویت شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال های اخیر اقدامات مناسبی در جهت تقویت این مسأله مهم در حوزه صورت گرفته است.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که موضوع مشاوره در سال های اخیر به یکی از ارکان مهم برنامه های معاونت تهذیب حوزه های علمیه تبدیل شده است، تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به ظرفیت های خوبی که در استان وجود دارد دوره های تربیت مربی به منظور تربیت مشاوران مدارس علمیه در دستور کار قرارگرفته است.

وی با اشاره به این که در حال حاضر 24 مدرسه علمیه در شهرهای مخلتف مازندران مشغول فعالیت علمی هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت دو هزار و 500 نفری طلاب مدارس علمیه استان به مشاوران بیشتری به منظور پوشش کامل این طلاب نیازمند هستیم./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات