۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۵۸۲۹۹۹
امام جمعه بجنورد:

گسترش فرهنگ قرآنی تکلیف همگانی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: گسترش فرهنگ قرآنی یک تکلیف و وظیفه همگانی است؛ ازاین‌رو همه آحاد جامعه ضمن اینکه باید با قرآن مأنوس شده و برای فراگیری آن تلاش کنند، لازم است اقدامات لازم برای گسترش فرهنگ قرآنی را نیز انجام دهند.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، صبح امروز در جلسه تفسیر موضوعی قرآن کریم، با اشاره به آیه 132 سوره انعام، اظهار کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید: «وَلِکلٍّ دَرَجَاتٌ مِمَّا عَمِلُوا ۚ وَمَا رَبُّک بِغَافِلٍ عَمَّا یعْمَلُونَ».

وی افزود: طبق این آیه از قرآن هرکسی درگرو عمل خودش است «کل نفس مما کسبت رهینه» و هرکسی هر کاری می‌کند بر اساس آن درجه می‌گیرد چه در مسیر انحراف باشد و چه در مسیر اصلاح و صلاح و کمال گام بردارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: بر این اساس این ما هستیم که با اعمالمان عاقبت و آخرت خود را می‌سازیم و همه هم یکسان نیستند چون قرآن می‌فرماید برای هر چیزی درجه است؛ یعنی هم خوبی درجه دارند و هم بدی‌ها، منتهی بدها را کمتر درجه نامیده و آن‌ها را درکات می‌گویند.

وی با بیان اینکه بر این اساس خوبان درجات دارند، گفت: آن‌هایی که اعمال صالح و فکر و نیت خالص دارند به‌اندازه نیت و اخلاصشان مدال و درجه می‌گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه اظهار کرد: تشکیل خانه‌های قرآنی در شهرها و روستاها یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای اجرای برنامه‌های قرآنی و حضور آحاد مردم برای استفاده از معنویت نور قرآن است که باید مورد توجه روحانیان اعزامی باشد.

وی ادامه داد: گسترش فرهنگ قرآنی یک تکلیف و وظیفه همگانی است؛ ازاین‌رو همه آحاد جامعه ضمن اینکه باید با قرآن مأنوس شده و برای فراگیری آن تلاش کنند، لازم است اقدامات لازم برای گسترش فرهنگ قرآنی را نیز انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآنی باید توجه زیادی به مفاهیم و دستورات کلام الهی برای ساختن جامعه‌ای ایده آل تلاش کنند./9314//۲۰۳/خ

خبرنگار: هادی رحیمی کوهستان

ارسال نظرات