۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۵۸۳۱۹۰
حجت الاسلام والمسلمین اختری:

راهپیمایی اربعین نمایش وحدت و یکپارچگی امت اسلامی است

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) حضور باشکوه زائران اربعین را نمایش قدرت، عزت و عظمت مکتب اهل‌‌بیت(ع) و نمایش وحدت، یکپارچگی امت اسلام دانست و گفت: علاقمندان به اهل‌بیت(ع) از همه نقاط دنیا و از هر دین و مذهبی که هستند در زیارت اربعین شرکت می‌کنند.
اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

حجت الاسلام والمسلمین اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه زیارت اهل‌بیت(ع) برای نشان دادن ارتباط، ارادت، و اظهار مودت و محبت به ائمه اطهار(ع) است، گفت: زیارت در حقیقت ادای احترام، اظهار محبت، بزرگداشت و تمسک جستن به اهل‌بیت(ع) و تجدید میثاق با آن بزرگواران است که در مکتب تشیع به طور خاص و در جوامع اسلامی به طور عام رواج داشته و امروز نیز رواج دارد.

وی افزود: زیارت اربعین و اجتماع بزرگ و باشکوه چند میلیونی محبان اهل‌بیت(ع) در کربلا نشانگر ارادت پیروان و علاقمندان اهل‌بیت(ع) نسبت به حضرت سیدالشهدا(ع) است، زیارت اربعین بیانگر ارتباط بین پیروان و امام و پیشوایشان که به او عشق می‌ورزند است.

حجت الاسلام والمسلمین اختری درباره ویژگی زیارت اربعین ابراز کرد: وقتی افراد به زیارت اربعین مشرف می‌شوند، به اهداف و چگونگی قیام امام حسین(ع) توجه می‌کنند و تلاش دارند اهداف حضرت سیدالشهدا(ع) را در خود زنده نگه داشته و پیرو راستین آن حضرت باشند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: زائران اربعین سعی می‌کنند عشق‌ خود به حضرت اباعبدالله(ع) را با عمل به خواسته‌ها و فرمایشات آن حضرت توأمان کنند، زائران اربعینی اهتمام و پایبندی به دستورات اسلام و مقابله با دشمنان اسلام و اهل‌بیت(ع) را در زیارت می‌آموزند، گویی با این زیارت با امام خود عهد می‌بندند که من اهداف شما را اهداف خود می‌دانم و تمام تلاشم را در جهت یاری شما که همان یاری دین خداوند است به کار می‌بندم، زیارت اربعین روحیه جهاد، ایستادگی و پایبندی به دین را در انسان زنده می‌کند.

وی حضور باشکوه زایران اربعین را نمایش قدرت، عزت و عظمت مکتب اهل‌‌بیت(ع) و نمایش وحدت و یکپارچگی امت اسلام دانست و گفت: علاقمندان به اهل‌بیت(ع) از همه نقاط دنیا و از هر دین و مذهبی که هستند در زیارت اربعین شرکت می‌کنند، از این جهت زیارت اربعین فرصت بسیار ارزنده‌ای است.

 حجت الاسلام والمسلمین اختری ادامه داد: معنویت، روحانیت و صفای حماسه عظیم اربعین به انسان کمک می‌کند که خود را تزکیه کرده و از آلودگی‌ها پاک کند و با قدرت و توان معنوی که به دست می‌آورد خود را هر چه بیشتر در مسیر پیروی از دستورات دین و فرمایشات اهل‌بیت(ع) قرار دهد./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات