۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۵۸۳۴۰۱
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

روحانیان به تبلیغ اربعین و تأمین موکب‌ها اهتمام داشته باشند

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: با توجه به اربعین حسینی و حضور جهانی مسلمانان در این رستاخیز حسینی، به طلاب توصیه می‌شود در عرصه تبلیغ اربعین حضور فعال داشته باشند و از سوی دیگر برای تأمین موکب‌ها درزمینهٔ مالی تبلیغ کنند.
حجت الاسلام سالاری مکی

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین، به حدیثی از اباعبدالله الحسین (ع) اشاره و اظهارکرد: بنا به فرموده این امام همام مردم برده دنیا هستند و دین بر سر زبان‌های آن‌ها است. دین را تا آنجا که زندگی‌شان را بچرخاند نگه می‌دارند و چون در بوته آزمایش گرفتار شود دین‌داران اندک‌اند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با تبیین این حدیث، افزود: با توجه به اربعین حسینی و حضور جهانی مسلمانان در این رستاخیز حسینی، به طلاب توصیه می‌شود در عرصه تبلیغ اربعین حضور فعال داشته باشند و از سوی دیگر برای تأمین موکب‌ها در زمینه مالی تبلیغ کنند.

وی با تأکید بر اینکه ما باید از لحاظ فرهنگی خود را رشد دهیم، اضافه کرد: افتخار حوزه علمیه خراسان شمالی این است که اهتمام ویژه به اربعین در این استان از سوی طلاب استارت خورد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هجمه دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب به همایش اربعین، افزود: چند سال پیش هم برخی بحثی را علیه حج به راه انداختند مبنی بر اینکه چرا باید پول‌هایمان را به حساب عربستان واریز کنیم، این در حالی است که رفتن به حج خیرات زیادی دارد.

وی ادامه داد: برخی از مردم جهان فکر می‌کنند قرآن ما شیعیان با عربستان متفاوت است، اما مراسم حج فرصتی برای اثبات باطل بودن این شبهه است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: مراسم همایش پیاده‌روی میلیونی اربعین نیز برکات و ثمرات معنوی و اجتماعی فراوانی دارد که قابل قیاس با هزینه‌های مادی و خودجوش آن نیست./9314/ت۳۰۳/ق

ارسال نظرات