۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۵۸۳۴۰۵
امام جمعه موقت شیروان:

همایش میلیونی اربعین خاری در چشم دشمنان اسلام اصیل است

امام جمعه موقت شیروان با تأکید بر تلاش همگانی برای برپایی پرشور و شعور پیاده‌روی اربعین حسینی، گفت: همایش میلیونی اربعین خاری در چشم دشمنان اسلام اصیل و انقلاب است.
حجت الاسلام محمود عزیزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمود عزیزی، امام جمعه موقت شیروان، امروز در جمع روحانیان اعزامی به مراسم اربعین، اظهار کرد: روحانیان مبلغ در ایام اربعین باید حداکثر استفاده را از فضای معنوی ایجادشده داشته باشند و برای هدایت مردم در این زمانه پر از انحراف بکوشند.

وی اضافه کرد: واقعیت این است که زائران پیاده‌روی اربعین در فضای معنوی خاص، آمادگی بیشتری برای پذیرش آموزه‌های دینی دارند؛ ازاین‌رو باید روحانیان مبلغ اعزامی از این فرصت حداکثر استفاده را ببرند.

حجت‌الاسلام عزیزی تبلیغ را وظیفه اصلی روحانیان دانست و گفت: روحانیان نباید به دلیل شرکت در پیاده‌روی اربعین، فعالیت‌های تبلیغی خود را در این ایام رها کنند.

وی افزود: روحانیان و طلابی که در این فضای معنوی قرار دارند باید نهایت تلاش خود را برای استفاده بهینه از این فرصت داشته باشند و با انجام فعالیت‌های فشرده و مؤثر تبلیغی کاری کنند تا زائران در انتهای سفر، متحول شده باشند.

حجت‌الاسلام عزیزی ادامه داد: زیارت اربعین چند فایده مهم دارد که ازجمله آن ایجاد اتحاد میان صفوف شیعیان، مسلمین و پیروان سایر ادیان الهی است که در این آیین باعظمت شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که مردم با یک دعوت روحانی در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند، افزود: اربعین شیعه و اسلام را زنده می‌کند و علاوه بر ابعاد دینی، دارای فواید سیاسی بسیاری برای جهان اسلام است.

حجت‌الاسلام عزیزی خاطرنشان کرد: آیین پیاده‌روی اربعین نام شیعه و اسلام اصیل را زنده نگاه داشته و به‌مثابه خاری در چشم دشمنان اسلام اصیل و انقلاب عمل می‌کند؛ ازاین‌رو باید برای برپایی پرشور و شعور این همایش میلیونی تلاش همگانی صورت گیرد./9314/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات