۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۵۸۳۴۱۰
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد:

روحانیت در فرصت اربعین پاسخگوی مسائل دینی و فکری زائران باشد

حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به حضور طلاب در همایش پیاده‌روی اربعین، گفت: حضور طلاب می‌تواند جایگاه واقعی و دینی این حرکت عظیم را معنا ببخشد و در عین حال این روحانیان با استفاده از فرصت اربعین می‌توانند پاسخگوی مسائل دینی و فکری زائران باشد.
حال و هوای کربلا یک هفته قبل از اربعین حسینی

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین حسینی، ضمن دعوت در برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی از سوی همه اقشار جامعه، افزود: در این ایام باید طلاب و روحانیان به‌صورت ویژه به تبیین نقش اربعین حسینی در قیام عاشورا بپردازند.

وی با تأکید بر اینکه باید جایگاه حضور مردمی در اربعین حسینی تشریح شود، خاطرنشان کرد: حضور افراد و اقشار مختلف جامعه، زنان و کودکان یادآور تاریخ بعد از واقعه عاشورا است.

حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به حضور طلاب در همایش پیاده‌روی اربعین، اظهار کرد: حضور طلاب و روحانیان در بین کاروان پیاده اربعین می‌تواند جایگاه واقعی و دینی این حرکت عظیم را معنا ببخشد و در عین حال این روحانیان با استفاده از فرصت اربعین می‌توانند پاسخگوی مسائل دینی و فکری زائران باشد.

وی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین محور جذب قلوب انسان‌های مؤمن و عاشق ولایت است، تصریح کرد: سال‌به‌سال استقبال مردم ایران از پیاده‌روی اربعین از بیش گذشته حس می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی آیت‌الله خامنه‌ای بجنورد اضافه کرد: به فضل الهی امام حسین (ع) به واقعیت محور جذب قلوب مؤمنین عالم گشته و این جذب هرروز بیشتر از بیش در حال افزایش است./9314/ت۳۰۳/ق

ارسال نظرات