۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۵۸۳۴۶۰

فعالیت مرکز مشاوره طوبی تبریز گسترش می‌یابد

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی از گسترش فعالیت‌ها و برنامه‌های مرکز مشاوره طوبی خبر داد.
مرکز مشاوره طوبی تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نشست اعضای هیأت مؤسس مرکز مشاوره طوبی امروز با هدف گسترش برنامه‌ها و فعالیت‌ها و همچنین آسیب‌شناسی موضوعات مختلف در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ سیدابوالفضل موسوی، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در این نشست با قدردانی از فعالان مرکز مشاوره طوبی، گزارشی از فعالیت‌های این مرکز ارائه کرد و اظهار داشت: این مرکز، خدمات مشاوره‌ای با موضوع‌های مشاوره ازدواج، حقوقی، روانشناسی و تربیت کودک به طلاب و خانواده‌ها ارائه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز مشاوره طوبی در سال 1395 با مجوز رسمی از دادگستری استان تأسیس شد و پس از یک سال فعالیت، در سفر استانی رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور به آذربایجان شرقی به‌صورت رسمی راه‌اندازی شده و فعالیت خود را آغاز کرده است.

حجت الاسلام موسوی ایجاد شرایط و بستر مناسب برای اساتید، طلاب و مراجعه‌کنندگان را خواستار شد و افزود: این مرکز باید پاسخگوی تمام نیازهای مخاطبان خود باشد، در این صورت شاهد کاهش آسیب های اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی در فضای حوزوی خواهیم بود.

همچمین حسین قربانی، سرپرست دادگاه‌های خانواده و رییس دادگاه تجدیدنظر استان با تحلیل شرایط روز خانواده‌های ایرانی به ویژه در منطقه آذربایجان، افزایش ساعت کاری مرکز مشاوره و استفاده از استادان دانشگاهی در این مرکز را خواستار شد.

مصطفی زارعان، مسؤول فنی مرکز مشاوره طوبی و رئیس مرکز مشاوره یاشام، نیز تخصصی کردن مشاوره‌ها را در این مرکز ضروری دانست و گفت: تعیین حوزه‌های مشاوره در موضوع‌های کودک، روانشناسی و ازدواج حائز اهمیت است.

بنابر این گزارش، چگونگی بهره مندی از استادان خواهر و برادر دانشگاهی، افزایش زمان مشاوره، تخصصی کردن پرونده‌های ارجاعی از دادگاه‌های خانواده و برگزاری کارگاه‌های ازدواج، ازجمله موضوع‌های بررسی شده در این نشست بود./935/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات