۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۵۸۳۴۶۷

حضور فعال ناشران حوزوی در نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز

ناشران حوزوی و دینی حضوری پرشور و فعال در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز دارند.
نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز که به عنوان بزرگترین نمایشگاه استانی کتاب در کشور شناخته می شود، رویدادی بسیار مهم در منطقه شمال غرب کشور است، به همین بهانه به سراغ ناشران حوزوی و دینی رفتیم تا سطح کمی و کیفی نمایشگاه را جویا شویم.

فروش بالای کتاب در نمایشگاه تبریز

رضا بخشی، نماینده مؤسسه نشر آثار امام خمینی(ره) از حضور فعال این مؤسسه در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز خبر داد و اظهار داشت: مؤسسه نشر آثار امام خمینی (ره) برای هفتمین بار متوالی در نمایشگاه کتاب تبریز حضور دارد.

وی خاطرنشان کرد: امسال از نظر محل غرفه، جای مناسبی داریم و استقبال بازدیدکنندگان تا اینجا بسیار خوب بوده است و بالطبع فروش مؤسسه نسبت به سال گذشته افزایش دارد؛ مراجعان ما معمولا از پیش، نوع کتابهای درخواستی را مشخص کرده اند و می دانند چه چیزی می خواهند خریداری کنند.

استقبال مردم از کتب مسجد مقدس جمکران

محمدجواد عبدالحقی، مسؤول غرفه انتشارات مسجد جمکران، بالا بودن آمار فروش کتاب در نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز را دلیلی بر کتابخوان بودن تبریزی ها عنوان کرد و گفت:  کتاب های نشر جمکران غالبا مذهبی هستند و مخاطبان خاص خود را دارند. 

وی ادامه داد: انتشارات جمکران همواره در تمام نمایشگاه های کتاب حضوری فعال دارد و در سال جاری، نمایشگاه کتاب تبریز ششمین محفل فرهنگی است که موسسه انتشاراتی جمکران در آن غرفه برپا کرده است. 

عبدالحقی در رابطه با نقش نمایشگاه کتاب در بالا بردن فرهنگ کتابخوانی، گفت: نمایشگاه کتاب با ترغیب و تشویق مردم به خرید کتاب، در بالا رفتن فرهنگ کتابخوانی مردم نقشی مستقیم دارد و وقتی ما ناشران بتوانیم کتابهایمان را بفروشیم این یعنی مردم هم کتاب می خوانند.

نمایشگاه کتاب محفل دوستانه‌ علاقمندان به مطالعه است

حجت الاسلام عباس عباس‌زاده، مشاور فرهنگی استاندار آذربایجان شرقی نیز در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، این نمایشگاه را محفلی دوستانه برای گردهم آوردن علاقمندان به مطالعه عنوان کرد و گفت:  برپایی نمایشگاه کتاب حرکتی مؤثر و کارآمد در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: نمایشگاه کتاب، کتابدوستان و اهالی فرهنگ را در یک محفل دوستانه دور هم جمع می‌کند تا موجبات تعامل بیشتر را در بین ناشران و اقشار مختلف جامعه فراهم آورد. 

حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به نقش نمایشگاه کتاب تبریز در نفوذ کتاب در بطن جامعه، خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم کتاب‌های مورد نیاز خود برای مطالعه را در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب خریداری کرده و به این طریق سبد یک ساله فرهنگی خود را با شرکت در این رویداد تهیه می کنند.

وی در پایان گفت: نمایشگاه کتاب تبریز همه ساله شاهد رشد و توسعه خوبی بوده و تجربیات سال‌های گذشته باعث شده است که برگزارکننده ها و ناشران بتوانند بهترین حضور را در این رویداد داشته باشند.

غافلگیری از استقبال مردم تبریز 

سعید قلیچخانی، مسؤول غرفه دفتر نشر معارف، وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، نیز گفت: در روزهای نخست نمایشگاه، استقبال مردمی از این رویداد فرهنگی قابل قبول بوده و امیدوارم که در روزهای آتی این استقبال بیشتر شود.

مسؤول غرفه دفتر نشر معارف، وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها خاطرنشان کرد: بحث توزیع مناسب کتاب و ناشرین در نمایشگاه کتاب بسیار مهم است و خوشبختانه از این نظر نیز شاهد عملکرد خوبی هستیم.

وی افزود: به دلیل فعالیت‌های مناسب و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی و اطلاع رسانی‌های دقیقی که در این زمینه انجام می‌شود، مخاطبان بیشتری به نمایشگاه آمده و با آثار جدید منتشر شده آشنا می شوند. 

قلیچخانی عنوان کرد: غرفه نشر معارف با ٢٠٠ عنوان کتاب در زمینه کتاب‌های عمومی و درسی در نمایشگاه حضور دارد.

گفتنی است، شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و ششمین نمایشگاه نشر دیجیتال از ٢٩ مهر لغایت ٤ آبان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار می شود و علاقمندان می توانند هر روزه از ساعت ١٠ الی ٢٠ از این نمایشگاه دیدن کنند./۹۳۵/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات