۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۱
کد خبر: ۵۸۳۵۲۵
رحیم پور ازغدی:

زندگی عزت مندانه با ایستادگی در برابر ظالم محقق می شود

رحیم پور ارغدی با بیان این که کسانی که اهل مقاومت باشند پیروز حقیقی میدان ها هستند، گفت: در منطق اسلام قرار گرفتن در کنار ظالم ذلت می آورد و هیچ گاه با تسلیم در برابر ظالم نمی توان زندگی عزت مندانه داشت.
رحیم پور ازغدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع زائران پیاده اربعین حسینی در موکب فاطمه الزهرا(س) مازندران در شهر کربلا، اربعین حسینی را متعلق به حضرت زینب(س) دانست و گفت: جرقه های نخست قیام انتقام و هسته های مقاومت بعد از قیام عاشورا از سوی حضرت زینب(س) زده شد تا پیام قیام عاشورا در سراسر عالم فراگیر شود.

وی با بیان این مطلب که پیام مهم سیدالشهدا  نپذیرفتن زور و ظلم نکردن است، خاطرنشان کرد: انسان تربیت نشده هم زور می گوید و هم در برابر ظلم سر تسلیم فرود می آورد اما انسان تربیت شده و دارای کرامت نه اهل زور گفتن و نه ظلم پذیرفتن است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که تاریخ نشان داد که کسانی که اهل مقاومت بودند، پیروز حقیقی میدان ها هستند و انسان های ظلم پذیر هیچگاه موفق نبودند، تاکید کرد: در منطق اسلام قرار گرفتن در کنار ظالم ذلت می آورد و هیچ گاه کسانی که با تسلیم در برابر ظالم، تحت حمایت آن ها قرار بگیرند نمی توانند زندگی عزت مندانه داشته باشند.

ازغدی پذیرش ظلم را در روابط بین الملل امری پذیرفته شده از سوی دولت ها بیان کرد و اظهار داشت: عدم پذیرش ظلم بر خلاف ذات انسانی است اما منطق سیدالشهدا(ع) در برابر ایستادگی در برابر ظلم را غلط می دانند و شعار حسین نجات بخش است و این مرز ماندگاری سیدالشهدا است و این حیات جهانی را رقم می زند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این که از دشمن نباید انتظار ترحم و بخشش داشت، تصریح کرد: حضرت زینب(س) بعد از واقعه عاشورا و در مقابل ابن زیاد و یزید همان پیام بلند ایستادگی در برابر ظالم را امتداد بخشید وبه گونه ای عزت مندانه یزید را لایق حرف زدن ومخاطب قرار دادن نمی دانست.

رحیم پور ازغدی گفت: حضرت زینب(س) در اسارت به گونه ای بسیار شدید تحت فشار روحی از سوی عمال یزید قرار گرفت اما تسلیم نشد و اسرا را هدایت و رهبری کرد و روحیه ایشان آنچنان قوی بود که نه تنها اسرا بلکه همه خداپرستان مجاهد به ایشان اتکا می کنند و انگار که یزیدیان در اسارت ایشان بودند.

استاد حوزه و دانشگاه ضمن بیان این که حضرت زینب(س) در ابتدای خطبه خود در شام تکبر یزید را آنچنان شکست که یزید در موضع انفعال قرار گرفت، اظهار داشت: در ماجرای کربلا از همه خط قرمزها عبور کردند و اوج بی حیایی بودند و حضرت زینب(س) این بت غرور و تکبر را با سخنان خود می شکست.

رحیم پور ازغدی در تشریح نگاه حضرت زینب(س) به روز عاشورا، گفت: حضرت زینب(س) بدترین و زیباترین روز را عاشورا می دانست زیرا شهادت از نگاه خداوند حق اولیای خاصه الهی است و ظلم به اهل بیت(ع) بالاترین ظلم محسوب می شود./۹۵۰/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات