۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۵۸۳۵۳۲
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد:

وظیفه خانواده ها تحویل فرزندان صالح و شایسته به جامعه است

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: باید فراگیری معارف قرآنی و قرآن‌خوانی در مدارس بیش از پیش مد نظر قرار گیرد، چراکه قرائت قرآن و الگوبرداری از آموزه‌های قرآنی، اخلاق نیکو را در دانش آموزان ایجاد می‌کند.
حجت الاسلام هدایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در جمع معلمان و مدیران دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی صدرا، با اشاره به رسالت مشترک نهاد تبلیغات اسلامی و مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا، اظهار کرد: وظیفه ما تحویل فرزندانی صالح و فارغ‌التحصیلانی مطلوب و شایسته به جامعه است.

وی با اشاره به اجرای طرح مدرسه صالح در دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی صدرای بجنورد، افزود: مدرسه صالح مدرسه‌ای است که دانش‌آموزانی تربیت کند که ویژگی‌هایی همچون اهل عبادت، متفکر و حقیقت‌جو، متعهد به شریعت و احکام الهی، امام شناس و ولایتمدار، خلاق و نوآور، خانواده‌دوست، اخلاق‌مند و بشردوست، دارای عرق ملی، انقلابی و سالم و شاداب را داشته باشند و این ویژگی‌ها می‌تواند در دانش آموزان غوغایی به پا کرده و یک فرد مطلوب و شایسته را تربیت کنند.

حجت‌الاسلام هدایتی تصریح کرد: باید فراگیری معارف قرآنی و قرآن‌خوانی در مدارس بیش از پیش مد نظر قرار گیرد، چراکه قرائت قرآن و الگوبرداری از آموزه‌های قرآنی، اخلاق نیکو را در دانش آموزان ایجاد می‌کند تا بتوانند الگویی برای سایر دانش آموزان در مدارس دیگر باشند.

وی در ادامه از برگزاری طرح انسان جاری در پرتو تعالیم قرآنی در شهرستان بجنورد خبر داد و افزود: این طرح در چند مسجدی که در مناطق آسیب‌پذیر شهرستان هستند در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام هدایتی با بیان اینکه موسسه قرآنی عترت خراسان شمالی که یکی از فعال‌ترین مؤسسات در حوزه نشر تعالیم قرآنی در استان است مجری این طرح است، ادامه داد: این طرح در سه منطقه گلستان شهر، صادقیه و کلاته محمدعلی پهلوان برگزار می‌شود که از شهریورماه در دو منطقه صادقیه و گلستان شهر آغاز شده و مورد استقبال مردم محلی خصوصاً نوجوانان و جوانان قرار گرفته است.

به گفته وی این طرح شامل برگزاری کرسی تلاوت و کرسی تفسیر قرآن کریم بوده و به برترین شرکت‌کنندگان این طرح هر هفته جوایزی اهدا می‌شود.

حجت‌الاسلام هدایتی همچنین از برگزاری آزمون ورودی قرائت سطح 5 قرآن کریم در بجنورد خبر داد و گفت: این دوره با حضور 26 نفر از متقاضیان در محل موسسه قرآنی معراج از طریق آزمون کتبی برگزار شد که قبول‌شدگان مجوز حضور در دوره بعد را پیدا خواهند کرد.

وی تصریح کرد: آزمون کتبی شامل کتاب‌های مفاهیم استاد مسعود وکیل بین افرادی صورت گرفت که در سال گذشته موفق به اتمام قرائت سطح 4 شده‌اند و برخی از کسانی که با شرکت در آزمون‌های معادل خود را برای حضور در دوره آموزش قرائت سطح 5 آماده می‌کنند هم در این آزمون حاضر بودند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: این طرح به‌منظور ارتقا و بالا بردن سطح علمی قرائت علاقه‌مندان به قرآن کریم انجام گرفت./9314/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات