۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۵۸۳۵۳۳
هم‌زمان با چهلمین روز شهادت امام حسین؛

زیارت اربعین در اماکن مذهبی و بقاع شاخص شیروان قرائت می‌شود

امام جمعه موقت شیروان گفت: هم‌زمان با چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) مراسم زیارت اربعین در ۱۰ مکان مذهبی این شهرستان ازجمله مساجد و امامزاده‌های شاخص برگزار می‌شود.
حجت الاسلام محمود عزیزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمود عزیزی، امام جمعه موقت شیروان، امروز در نشست برنامه‌ریزی ایام اربعین و دهه پایانی ماه صفر، با تشریح فعالیت‌های برنامه‌ریزی‌شده ویژه اربعین حسینی، اظهار کرد: به‌منظور توسعه و ترویج فرهنگ حسینی و در راستای نهادینه کردن فرهنگ اهل‌بیت (ع) ویژه‌برنامه‌هایی در این ایام در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: مراسم عزاداری در سطح مساجد، حسینیه‌ها، هیئات مذهبی و تکایا، روستاهای تابعه به همراه سخنرانی توسط روحانیان، نوحه‌سرایی توسط مداحان اهل‌بیت (ع) و سینه‌زنی توسط عزاداران حسینی ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این ایام است.

حجت‌الاسلام عزیزی همچنین از برگزاری مراسم قرائت زیارت اربعین در ۱۰ مکان مذهبی شیروان خبر داد و گفت: هم‌زمان با اربعین حسینی آیین قرائت زیارت اربعین در 10 مکان مذهبی شهرستان شیروان برگزار می‌شود.

وی افزود: زیارت اربعین امام حسین (ع) مختص حضرت سیدالشهدا (ع) بوده و از اعمال مستحبی است؛ به‌گونه‌ای که در حدیثی از امام حسن عسگری (ع) از علائم پنج‌گانه شیعیان دانسته شده است.

حجت‌الاسلام عزیزی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، در بیش از 10 مسجد، حسینیه و بقاع متبرکه شاخص شیروان در روز اربعین حسینی، آیین قرائت زیارت اربعین برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به حرکت کاروان‌های زائر پیاده به سمت حرم رضوی در دهه پایانی ماه صفر، اظهار کرد: به‌منظور خدمات‌دهی به هیئات مذهبی و کاروان‌های پیاده و زائران حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) که به مناسبت ایام دهه آخر صفر به مشهد مقدس مشرف می‌شوند، مساجد و نمازخانه‌های بین‌راهی در این ایام برای اسکان زائران به‌صورت شبانه‌روزی باز هستند.

حجت‌الاسلام عزیزی اضافه کرد: برپایی موکب در مسیر کاروان‌های پیاده، اعزام روحانیان با هیئات پیاده جهت اقامه نماز جماعت و بیان احکام و سیره ائمه معصومین (ع) و حضور در کمیته استقبال از کاروان‌های پیاده ازجمله فعالیت‌های پیش‌بینی‌شده در ایام دهه آخر صفر به شمار می‌روند.

امام جمعه موقت شیروان خاطرنشان کرد: هرسال در ایام دهه آخر صفر هیئات مذهبی پیاده از استان‌های هم‌جوار ازجمله گلستان و سمنان و شهرستان‌های مختلف خراسان شمالی از شهرستان شیروان به مشهد مقدس مشرف می‌شوند که خدمات‌دهی به این کاروان‌ها و زائران پیاده از سوی مردم دین‌مدار و محب اهل‌بیت شیروان انجام می‌شود./9314/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات