۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۵۸۳۵۴۴
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

پیاده‌روی اربعین تجلی ولایتمداری و استکبارستیزی است

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی و حرکت میلیون‌ها زائر به سمت کربلا تجلی ولایتمداری و استکبارستیزی عاشقان اهل بیت(ع) است.
حجت الاسلام سالاری مکی

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به فرارسیدن ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: همه ما باید با استفاده از تمام توان و ابزارهایی که در اختیار داریم برای گرامیداشت این ایام فعالیت کنیم.

وی افزود: پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی و حرکت میلیون‌ها زائر به سمت کربلا تجلی ولایتمداری و استکبارستیزی عاشقان اهل بیت(ع) است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین تجلی انسان استکبارستیز و در عین حال نوید جامعه‌ای است که افراد آن به دنبال محبت هستند نه تبعیت از هوا و هوس، ازاین‌رو می‌بینیم فردی کفش زوار امام حسین (ع) را واکس می‌زند تا محبت خداوند را جلب کند.

وی تصریح کرد: این فرد هم به دنبال ثروت است اما نه ثروت ظاهری، بلکه هرچه دارد را به خدمت زائران می‌آورد تا ثروت معنوی جمع کند؛ یعنی از خاکی بودن در درگاه سیدالشهدا (ع) به دنبال عزت است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه اظهار کرد: بر اساس روایات اسلامی در آخرالزمان دو جور بلا به وجود می‌آید، اما در برابر همین بلاها برخی از کوه سخت‌تر هستند و امروز در همان زمانه هستیم.

وی افزود: در این زمینه همه باید تلاش کنیم بنیه ایمان و اعتقاد و اخلاص خود را بالا ببریم و با رفتار خود در جامعه این را تسری دهیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: البته باید در عین حال مراقب باشیم مبادا جزء افرادی شویم که بی‌تفاوت به اطراف، تنها بر سیدالشهدا (ع) اشک ریخته و نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه خود واکنشی نشان ندهیم./9314/ت۳۰۳/ق

ارسال نظرات