۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۵۸۳۵۹۰
نماینده خبرگان رهبری:

پیاده‌روی اربعین همایشی بی‌نظیر در تاریخ تشیع است

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: حضور در همایش پیاده‌روی اربعین ضمن لبیک به امام حسین(ع)، موج و حماسه‌ای در جهان ایجاد کرده که در تاریخ تشیع بی‌نظیر است.
حجت الاسلام و المسلمین جواد مجتهد شبستری

حجت‌الاسلام جواد مجتهد شبستری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با بیان این که در روایات برای زیارت اربعین بسیار سفارش شده است، اظهار داشت: هرکسی که در این مراسم شرکت کند در واقع توفیق انجام عمل مستحبی را به دست آورده که ثواب بی‌شماری برای آن در احادیث آمده است.

وی با بیان اینکه امروزه دیگر زیارت اربعین تنها یک عمل دینی محسوب نمی‌شود بلکه حضور در همایش پیاده‌روی اربعین تبدیل به یک کنگره بزرگ جهانی شده است، خاطرنشان کرد: حضور در این همایش ضمن لبیک به امام حسین(ع)، موج و حماسه‌ای در جهان ایجاد کرده که در تاریخ تشیع بی‌نظیر است.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیام حضور در اربعین برای همه ظالمان جهان این است که مردم آماده هستند در هر زمانی جان‌شان را برای احیا ارمانها و مشی امام حسین(ع) نثار کنند، تصریح کرد: اتحاد، دوستی و مهربانی هم به دوستان و مشتاقان اهل بیت(ع) در سراسر جهان پیام کنگره عظیم اربعین است. 

وی با بیان اینکه رسانه‌های غربی و بیگانه از انتقال پیام اربعین و حضور حماسی مردم خودداری می‌کنند، ادامه داد: آنها غافل از این موضوع هستند که جاذبه حب امام حسین(ع) چنان دل‌ها را به سوی خود می‌کشاند که مردم از همه سلایق و دیدگاه‌های مختلف رنج سفر به کربلا را بر دوش کشیده و راهی عراق می‌شوند و این خواست الهی است که کسی نمی‌تواند در برابر آن بایستد./۹۳۵/ت۳۰۳/ق

ارسال نظرات