۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۵۸۳۶۳۰
حجت الاسلام نوروزی:

حماسه اربعین ترفند اختلاف افکنی دشمن را خنثی می کند

رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با بیان این که راهپیمایی اربعین حسینی دشمن شکن است، گفت: کسانی که در این مسیر قدم بر می‌دارند، در برابر جریانات منحرفی که قصد جسارت به حریم اهل بیت(ع) دارند، ایستادگی می‌کنند.
حجت الاسلام حسن نوروزی

حجت الاسلام حسن نوروزی، نماینده مردم رباط کریم و رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، درباره اهمیت حماسه راهپیمایی اربعین، اظهار داشت: یکی از نشانه‌های مومن، زیارت اربعین است. در کتب مذهبی مختلفی همچون «کامل الزیارات» بر اهمیت این سفر معنوی بسیار تاکید شده است.

وی ادامه داد: در منابع مختلف دینی درباره اهمیت این سفر گفته شده است که ثواب زیارت امام حسین(ع) به میزان یک سفر حج محسوب می‌شود. در این رابطه حتی تاکید شده که در حین این سفر معنوی، ملائکه مسافران اربعین را همراهی می‌کنند.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به نظر علمای بزرگ جهان اسلام درباره راهپیمایی اربعین حسینی نیز بیان داشت: مرحوم میرزای بزرگ، مرحوم آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی، مرحوم آخوند خراسانی و دیگر بزرگان در دوران زندگی خود به این سفر و زیارت مشرف شده و درباره اهمیت آن نیز صحبت کرده بودند.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با این تفاسیر می‌توان گفت که برای انجام راهپیمایی اربعین هم مبنای شرعی وجود دارد و هم اینکه سیره علمایی و شیعی را برای این سفر معنوی می‌توان یافت.

رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی راهپیمایی اربعین را یک همایش بزرگ دینی دانست و گفت: برگزاری چنین راهپیمایی‌هایی مجد و عظمت اسلام را می‌رساند و در شرایط کنونی نیز باید مراسماتی همچون اربعین حسینی با قوت و قدرت برگزار شود.

وی با برشمردن محاسن مختلف راهپیمایی اربعین حسینی، عنوان داشت: زیارت امام حسین(ع) در اربعین، علاوه بر تجلیل از مقام آن حضرت و شیعیان، نشان دهنده نوعی از وحدت میان مسلمانان عالم است.

حجت‌الاسلام نوروزی تصریح کرد: شیعیان با شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی، علاوه بر اعلام انزجار از قاتلان فرزند حضرت زهرا(س)، موضع خود را نیز درباره ادامه دهندگان راه قاتلان کربلا اعلام می‌کنند. 

وی ادامه داد: راهپیمایی اربعین حسینی دشمن شکن است، زیرا کسانی که در این مسیر قدم بر می‌دارند، در برابر جریانات منحرفی که قصد جسارت به حریم حرم حسینی را نیز داشتند، ایستادگی می‌کنند.

وی متذکر شد: راهپیمایی اربعین حسینی بدون شک یکی از خطوط مقابله با جریانات تکفیری، وهابی و صهیونیستی است.

حجت‌الاسلام نوروزی با دعوت از شیعیان برای شرکت پرشور در راهپیمایی اربعین حسینی، بیان داشت: در شرایط حساس کنونی و با وجود توطئه های مختلف دشمنان اسلام، شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین و همچنین تبیین اهمیت آن، برای تمام شیعیان لازم است.

وی در پاسخ به این پرسش که در برابر جریاناتی که امروز به دنبال تفرقه افکنی میان مردم ایران و عراق هستند چه باید کرد، اظهار داشت: استعمار پیر از دویست سال گذشته تا کنون تمام تمرکز خود را برای اسلام زدایی از خاورمیانه معطوف کرده است. در این مسیر به خدمت گرفتن برخی از حکام منطقه‌ای و ایجاد ناسیونالیسم عربی، ترکی و فارسی بخش دیگری از نقشه راه ضربه زدن به اسلام بوده است.

رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی ایجاد اختلاف را یکی از نقشه‌های جریان استعمار دانست و تاکید کرد: همواره در این سالها استعمار پیر تلاش کرده است با ترفندهای مختلف خود مسلمانان را از یکدیگر دور کند. در این مسیر نیز القای برتری قومیتی، یکی از موثرترین حربه‌ها بوده است.

وی با یادآوری جنگ حزب بعث علیه ملت ایران، بیان داشت: در زمان جنگ بعثی‌ها علیه ایران چنان بمباران فکری صورت گرفته بود که در اردوگاه‌های اسرا، زمانی که ما درخواست قرآن و انجام فریضه نماز می‌کردیم، بعثی‌ها تعجب می‌کردند، زیرا آنها تصور می‌کردند که ایرانی‌ها آتش پرست هستند. در داخل ایران نیز برخی از سربازان عراقی حتی با وجود جراحت شدید، حاضر نبودند خون ایرانیان به آنها تزریق شود.

حجت‌الاسلام نوروزی تاکید کرد: صدام در هشت سال جنگ تمام توان خود را با کمک اعراب مرتجع منطقه‌ای به کار گرفت تا بین شیعیان و مسلمانان تفرقه بیاندازد. 

وی در پایان گفت: امروز و پس از گذشت سی سال از پایان جنگ تحمیلی شاهد هستیم که تمام توطئه‌های صدامیان خنثی شده است، زیرا در راهپیمایی اربعین حسینی شاهد یک برادری بی‌نظیر بین ایرانیان و عراقی‌ها هستیم و در نقطه مقابل نیز، برادران عراقی زمانی که برای زیارت امام هشتم به ایران مشرف می‌شوند، بیشترین احترام را از برادران شیعه خود دریافت می‌کنند./۸۵۶/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات