۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۸۳۶۳۳
صباغیان:

تلاش دشمن کاهش ضریب نفوذ ایران در کشورهای منطقه است

نماینده مردم بافق، مهریز، ابرکوه و خاتم درمجلس شورای اسلامی حماسه اربعین را حرکتی عظیم در برابر ظلم خواند و گفت: بدون شک تمامی نقشه‌های دشمنان بر این امر معطوف می‌شود که ضریب نفوذ ایران را در منطقه خاورمیانه و کشورهای اسلامی را کاهش دهد.
محمدرضا صباغیان

محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق، مهریز، ابرکوه و خاتم و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درگفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا درباره اهمیت راهپیمایی اربعین، اظهارداشت: امروز حرکت دینی مردم در راهپیمایی اربعین، به عنوان یک مقوله فرهنگ‌ساز مطرح است.

وی ادامه داد: در روزگاری که نقشه‌های شوم «آمریکا»، «آل سعود» و تمامی دشمنان اسلام در حال پیاده‌سازی و تمامی این برنامه‌ها به دنبال تضعیف فرهنگ ایرانی_شیعی است، راهپیمایی اربعین حسینی می‌تواند یک اسلحه برای مقابله با تحرکات دشمن باشد.

نماینده مردم بافق، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بدون شک تمامی نقشه‌های دشمنان بر این امر معطوف می‌شود که ضریب نفوذ ایران را در منطقه خاورمیانه و کشورهای اسلامی را کاهش دهد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با تاکید بر لزوم حضور پررنگ عاشقان امام حسین(ع) در راهپیمایی اربعین، عنوان داشت: بدون شک به هر میزان که شیعیان منطقه در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کنند، به همان میزان روی دشمنان اسلام تاثیر خواهند گذاشت.

صباغیان در پاسخ به پرسش که چرا عده‌ای می‌گویند عراق با ایران دشمنی دارد و نباید به آنجا رفت، اظهار داشت: به صراحت می‌گویم که عراق هرگز دشمن ایران نبوده است. تنها صدام که یک حاکم دست نشانده و نماینده جریان امپریالیسم بود، با کشور و ملت ایران دشمنی داشت.

وی ادامه داد: امروز و دوران پساصدام شاهد هستیم که ملت‌های ایران و عراق کاملا در کنار هم قرار دارند و تمام عشق خود را نیز نثار امامان شیعه می‌کنند.

نماینده مردم بافق، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی در پایان و با اشاره به  فلسفه حرکت امام حسین(ع)، ابراز داشت: اگر جریان حسینی را یک حرکت علیه ظلم و جور بدانیم، بدون شک متوجه می‌شویم که دشمنان اسلام در روزگار کنونی از تجمعاتی همچون راهپیمایی اربعین حسینی، هراس دارند./۸۵۶/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات