۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۵۸۳۶۳۷
آيت الله نمازي:

قرن بيست و يكم، قرن محاصره ابرقدرت ها است

نماينده ولي فقيه در كاشان قرن بيست و يكم را قرن محاصره ابرقدرت ها به دست مستضعفين دانست و گفت: بيداري ملت هاي جهان در قرن بيست و يكم ابرقدرت هاي جهان را در محاصره خود قرار خواهد داد.
آيت الله نمازي آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي امروز در ديدار مديركل ثبت احوال استان اصفهان و رييس اداره ثبت احوال كاشان، گفت: دسترسي به آمار جمعيت يكي از مسائل مهم در زندگي و نظام توحيدي است.

وي افزايش آمار جمعيت شيعيان در جهان را حائز اهميت دانست و افزود: پيامبراكرم(ص) مي فرمايد، ازدواج كنيد و نسل مسلمانان را افزايش دهيد چرا كه در قيامت به دليل كثرت امت مسلمان بر ديگر اديان افتخار مي كنم.

آيت الله نمازي كثرت نسل را داراي برخي اقتضائات و موانع و دانست و يادآور شد: زندگي آسان، مسكن و آموزش و پرورش از اقتضائات كثرت نسل است كه بايد مشكلات پيش روي آن برداشته شود.

وي با اشاره به  فرمايش رهبر معظم انقلاب مبني بر توجه به سبك زندگي اسلامي ايراني، گفت: سبك زندگي اسلامي ايراني بايد از سوي كارشناسان ديني بررسي  و ويژگي ها و خصوصيات اخلاقي و منش ها و روش هاي آن استخراج شود.

نماينده ولي فقيه در كاشان از قناعت به عنوان يكي از ويژگي هاي سبك زندگي اسلامي ايراني نام برد و عنوان كرد: نقطه مقابل قناعت، حرص و طمع و توسعه طلبي انسان است كه زندگي را براي انسان سخت و دشوار كرده است.

آيت الله نمازي قناعت را حلقه مفقوده زندگي امروز دانست و اظهار داشت: توجه به سنت هاي اصيل اسلامي و  ملي جامعه تنها راه رسيدن به زندگي آسان همراه با آسايش و آرامش است، اما حرص و توسعه طلبي آرامش و آسايش را از انسانها گرفته است.

وي به لزوم توجه به اخلاق اسلامي، زهد و تقوا و قناعت در سبك زندگي اسلامي ايراني اشاره كرد و عنوان كرد: قناعت براي انسان گنجينه اي تمام نشدني است كه انسان نسبت به اين گنجينه مهم بي توجه و غافل است.

آيت الله نمازي تنها راه نجات بشريت را بازگشت به اسلام ناب محمدي دانست و عنوان كرد: آمريكاي سلطه طلب به دنبال سلطه بر جهان است و جهان را از آن خود مي داند و اين در حالي است كه اسلام با توسعه طلبي مادي مخالف است.

نماينده ولي فقيه در كاشان قرن بيست و يكم را قرن محاصره ابرقدرت ها به دست مستضعفين دانست و گفت: در آينده ابرقدرت هاي جهان در حلقه محاصره مستضعفين جهان محاصره قرار خواهند گرفت و اين تحليل برخي روشنفكران داخلي كه اگر با آمريكا رابطه داشته باشيم همه مشكلات كشور حل خواهد شد يك خطاي بزرگ تشخيص است كه در صورت رابطه با آمريكا مشكلات كشور نه تنها حل نخواهد شد بلكه بر مشكلات كشور افزوده هم خواهد شد.

حسين غفراني كجاني مدير كل ثبت احوال استان اصفهان نيز ابتداي اين ديدار ضمن ارائه گزارشي از عملكرد يكسال گذشته، گفت: ثبت و احوال كشور در آستانه صدمين سال تأسيس خود قرار گرفته است و يكي از كهن ترين سازمان هاي كشور است.

وي با اشاره به اينكه 44 ميليون نفر در كشور كارت ملي هوشمند دريافت كرده اند گفت: تا كنون 75 درصد مردم استان اصفهان موفق به دريافت كارت هوشمند شده اند.

به گفته وي 24 درصد مردم استان اصفهان موفق دريافت كارت هوشمند نشده اند كه با دريافت كارت هوشمند از كليه خدمات  كارت هوشمند بهره مند خواهند شد و بسياري از مراجعات به نظام اداري در كشور كاهش خواهد يافت.

غفراني كجاني يادآور شد: در حال حاضر 150 دستگاه به پايگاه اطلاعات جمعيت كشور  متصل است و اطلاعات مردم ايران را از لحظه تولد تا موت را ثبت و به صورت مستقيم و برخط و آنلاين در دسترس است.

مدير كل ثبت احوال استان اصفهان افزود: در كاشان نيز 174 هزار كارت ملي هوشمند براي مردم اين شهرستان صادر شده است و 99 و نيم درصد مردم كاشان وقايع حياتي ولادت و وفات آنها به موقع به مامورين ثبت احوال كاشان گزارش شده است.

غفراني كجاني گفت: براي تكريم مردم در ثبت و احوال 106 دفتر خدمات شهروندي در استان شامل پست و دفتر پيشخوان در حال توزيع متوازن خدمات به مردم استان اصفهان هستند./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات