۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۵۸۳۶۴۶
سخنران حرم حضرت معصومه:

محبت به امام حسین ریشه قرآنی دارد

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه محبت به امام حسین(ع) ریشه قرآنی دارد، گفت: امام حسین(ع) آرام جان عالم است.
رضایی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضایی قمی امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) امام حسین(ع) را محور محبت در عالم عنوان کرد و اظهار داشت: امام حسین(ع) آرام جان عالم است و محبت به امام حسین(ع) دارای ریشه قرآنی است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: هر چه عشق و معرفت ما به امام حسین(ع) بیشتر باشد به همان میزان ایمان و عمل صالح ما بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به آیه 31 سوره آل عمران تصریح کرد: خداوند در این آیه از قرآن کریم دوستی و محبت به پیامبر(ص) را شرط دوستی و محبت خود عنوان کرده و می فرماید«قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ ۗ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ» یعنی بگو (ای پیغمبر): اگر خدا را دوست می‌دارید مرا پیروی کنید تا خدا شما را دوست دارد و گناه شما را ببخشد، و خدا آمرزنده و مهربان است.

حجت الاسلام رضایی قمی ادامه داد: شرط قبولی محبت به خداوند، اطاعت و تبعیت از پیامبر(ص) است و هرکس که پیامبر(ص) را دوست نداشته باشد، خدا را دوست ندارد و محبت او به خداوند سست و ظاهری است.

استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: خداوند در آیات قرآن کریم در ادامه دوستی پیامبر(ص)، مودت و محبت به اهل بیت و دوستی مؤمنان را از امت طلب کرده و می فرماید که هرکس به پیامبر مودت و محبت دارد باید اهل بیت(ع) ایشان را دوست بدارد؛ همچنین در آیات قرآن کریم مزد و پاداش رسالت، مودت و محبت به اهل بیت(ع) ذکر شده است.

وی افزود: براساس آنچه بیان شد محبت به امام حسین(ع) دارای ریشه قرآنی است و هرکس خود را مسلمانان دانسته و حتی بالاتر از آن هرکس که به خداوند محبت دارد و در هر دین و آیینی است باید به پیامبر اسلام و اهل بیت ایشان محبت و مودت داشته و این محبت باید الی ابد و همیشگی باشد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: ذکر امام باید همواره در قلب مؤمن جاری باشد و مؤمن واقعی همواره امام حتی امام غایب را حاضر و ناظر بر خود می بیند.

حجت الاسلام رضایی قمی با بیان اینکه بعضی از منتظران در طول تاریخ به این شکل بوده اند و همواره عشق به امام آنها را به ملاقات امام رسانده و در کنار امام قرار گرفته اند، گفت: ابوخالد کابلی از اصحاب امام سجاد و امام باقر(ع) از جمله منتظران هستند که عشق و محبت به امام ایشان را در کنار امام سجاد و امام باقر(ع) قرار داد.

وی افزود: امروزه بسیاری از شیعیان افغانستان و پاکستان تشیع خود را مدیون ابوخالد کابلی هستند که این موضوع اضافه بر اینکه نشان دهنده اهمیت محبت به اهل بیت(ع) است، اهمیت و جایگاه تبلیغ را در ترویج دین بر همگان آشکار می کند./968/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات