۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۵۸۳۶۷۲
حجت الاسلام واعظ موسوی:

عشق ورزی رکن بنیادین خانواده است

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: شهید مطهری می گوید که مرد باید حس تغزل و عشق ورزی داشته باشد و اگر در خانواده قربان صدقه رفتن برای یکدیگر وجود نداشته باشد، زندگی به هیچ دردی نخواهد خورد.
واعظ موسوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید مهدی واعظ موسوی شامگاه گذشته در سخنرانی رواق امام خمینی(ع) در حرم مطهر رضوی با بیان دلیل عدم وجود حال خوب در افراد گفت: وجود انسان نباید همانند برکه ای راکد باشد، بلکه باید به صورت مداوم از درون بجوشد. علت اینکه حال بسیاری از انسان ها در عصر حاضر خوب نیست این است که بخشنده نیستند و گذشت ندارند. برای رسیدن به حال خوب نیازی به دکتر نیست، بلکه به تعبیر شهید مطهری نیاز به وسعت وجودی یافتن است که این امر از طریق بخشش و پاسخ دادن بدی با خوبی میسر می شود.

کارشناس امور تربیتی و خانواده با اشاره به وجود برخی نزاع ها میان خانواده ها و عروس و دامادها  و راه ریشه کن کردن آنان افزود: هر فردی باید عروس و داماد خود را مانند دختر و پسر خود بداند و همانطور که از خطای آنان براحتی می گذرد از خطای عروس و داماد خود نیز بگذرد. نباید روحیه گچ گیری در میان این افراد و مناسبات شان حاکم باشد.

وی یکی از دلایل اختلاف میان زوجین را دخالت بیش از اندازه والدین دانست و خاطر نشان کرد: گاها مشاهده می شود که والدین دو طرف بیشتر از آنان آتش بیار معرکه شده اند. معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور چند سال پیش دومین علت بالا رفتن طلاق را والدین همسران دانست.

حجت الاسلام واعظ موسوی با بیان اینکه متاسفانه برخی والدین امروزه به جای اینکه عامل وصل زوجین باشند عامل فصل آنان اند، تصریح کرد: در قدیم اوضاع به این منوال و شکل نبود و والدین حتی اگر فرزندان شان مشکلات جدی با همسر خویش داشتند، گاها جواب فرزندان را نمی دادند تا خود آنان به رفع و حل مشکلات خویش بپردازند.

کارشناس امور تربیتی و خانواده با اشاره به ضرورت در نظر گرفتن سبک زندگی اهل بیت(ع) در زندگی مشترک افزود: بدترین و منفور ترین حلال نزد خداوند طلاق است و نباید بلافاصله بعد از هر مشکل به فکر طلاق افتاد. فرعون بسیار ظالم بود اما باید دانست که آسیه در کنار همین شخص ذی الاوتاد در نهایت کار بهشتی شد.

وی خاطر نشان کرد: فرعون انسان ساده ای نبود و وقتی دید کودکی در سبد بر روی آب می آید فهمید که مادری از بنی اسرائیل خواسته است تا بچه اش قربانی نشود و او را به آب انداخته است. فرعون قصد کشتن نوزاد را داشت اما آسیه آن قدر از فرعون دلبری کرد که او را از این کار منصرف ساخت. نباید قدرت دلبری زن را در قوام دادن ساختار خانواده از یاد برد.

حجت الاسلام واعظ موسوی با بیان ضرورت فروتنی و دلبری کردن زن و شوهر برای استمرار یک زندگی خوب، تصریح کرد: شهید مطهری می فرمایند که مرد باید حس تغزل و عشق ورزی داشته باشد. قربان و صدقه رفتن برای یکدیگر چاخان نیست و نباید با این دید به این امر مهم نگریست. اگر این امر نباشد زندگی به هیچ دردی نخواهد خورد.

کارشناس امور تربیتی و خانواده با اشاره به عشق ورزی اهل بیت(ع) نسبت به افراد خانواده خود افزود: امام حسین(ع) به حضرت عباس(ع) می فرمودند که به فدایت شوم. همچنین امام رضا(ع) نیز به فرزند شان امام جواد(ع) می فرمودند که پدر و مادرم به فدایت شوند.

وی ادامه داد: آیا منظور امام رضا(ع) این است که امام کاظم(ع) و همسرشان فدای امام جواد(ع) شوند؟ قطعا این نیست و این نکته بیانگر این است که همسران نباید برای پرهیز از قربان و صدقه هم رفتن دلیل بیاورند که ما چاخان کردن و یا دروغ گفتن را بلد نیستیم!/۶۸۱/پ202/ب1

ارسال نظرات