۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۵۸۳۶۷۴
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

شرایط، در ایمان امام حسین اثری نداشت

رییس ستاد اقامه نماز گفت: امام حسین(ع) روی دوش پیامبر(ص) و زیر سم اسب‌ها در روز عاشورا می‌گفت خدایا راضی ام به رضای تو و شرایط، در ایمان و اعتقاد ایشان به خداوند متعال اثری نداشت.
محسن قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز شب گذشته در مسجد الرضا(ع) درباره انفاق و اخلاص، گفت: انفاق، معامله با خداست و کاری که تنها نیت آن قربه الی الله باشد به دریا وصل می‌شود.

وی افزود: اگر کسی در نمازش یک الله اکبر یا سبحان الله برای غیرخدا بگوید و یا وقت نماز و حرکتی در آن را برای جلب توجه کسی غیر از خدا انجام دهد نمازش باطل است؛ رعایت مسئله اخلاص بسیار مشکل است و همت و اراده خاصی می‌طلبد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ابراز داشت: خداوند متعال می‌فرماید در نماز شب چهل مومن را دعا کنید؛ کسی که در نماز شب چهل مومن را دعا کند قطعاً روح بزرگی دارد که می‌تواند نیاز و خواسته دیگران را بر نیاز خود مقدم بداند.

وی اظهار داشت: اخلاص مانند تشخیص حرکت مورچه سیاه روی سنگ سیاه در شب سیاه است؛ برای شخص مخلص و دور از ریا، بالای شهر و پایین شهر فرقی ندارد.

رییس ستاد اقامه نماز بیان داشت: امام حسین(ع) روی دوش پیامبر(ص) و زیر سم اسب‌ها در روز عاشورا می‌گفت خدایا راضی ام به رضای تو و شرایط در ایمان و اعتقاد ایشان به خداوند متعال اثری نداشت.

وی در ادامه بیان داشت: تنها وظیفه ما تمرین اخلاص و بی‌ریایی است و عزت و ذلت دست خداست؛ زلیخا با وجود اینکه تمام درها را بست تا هیچ‌کسی از کار زشت او مطلع نشود اما خواست خداوند بر این بود که کار او بر ملا شود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ابراز داشت: دین نباید مثل تابوت باشد که تنها در هنگام مرگ به سراغ آن برویم بلکه باید مثل اکسیژن باشد که انسان هر لحظه با آن نفس بکشد؛ در کاری که منت و اذیت به هر نوعی باشد اخلاص جایی ندارد.

رییس ستاد اقامه نماز افزود: در اوج عرفان نیز توجه به خانواده و کسب حلال سفارش شده است؛ روایت است در قله نماز که بخش سجده است زن برای کسب رزق حلال از سوی همسر دعا کند.

وی در پایان با اشاره به حدیثی درباره تکبر، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) می‌فرماید کسی که خود را بهتر از دیگران بداند مستکبر است./۹۶۹/پ202/ب1

ارسال نظرات