۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۵۸۳۶۹۵
امام جمعه موقت شیروان:

همایش پیاده‌روی اربعین نماد تولی و تبری است

امام جمعه موقت شیروان گفت: همایش پیاده‌روی میلیونی اربعین از یک‌سو نماد ولایت مداری، حب اهل‌بیت و تولی و از سوی دیگر تجلی استکبارستیزی و تبری از دشمنان اسلام است.
حجت الاسلام محمود عزیزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمود عزیزی، امام جمعه موقت شیروان، امروز در جمع مسؤولان این شهرستان، با گرامیداشت ایام اربعین حسینی، با اشاره به اهداف و مجاهدت‌های انبیا در راه ارشاد جامعه بشری، اظهار کرد: عزم جدی تمامی انبیای الهی و اولیای خدا رستگاری و سعادت انسان‌ها از طریق رعایت تقوای خداوند تبارک و تعالی بوده است.

وی افزود: تاریخ زندگانی انبیا و اولیای الهی بهترین الگو در جهت شناخت به‌موقع دشمنان است؛ زیرا یکی از نیازهای اساسی جامعه امروز شناخت دشمنان و بدخواهان اسلام ناب محمدی است.

حجت‌الاسلام عزیزی در ادامه با تأکید بر وسعت جهانی زیارت اربعین حضرت سیدالشهدا (ع)، گفت: اربعین سالار شهیدان یکی از مهم‌ترین حوادث تاریخ صدر اسلام است.

وی تصریح کرد: علی‌رغم مخالفت‌هایی که در طول تاریخ از سوی یزیدیان زمان نسبت به اربعین حسینی انجام گرفته، امروز می‌بینیم که موعد اربعین میلیون‌ها انسان را از اقصی نقاط عالم گرد هم می‌آورد.

امام جمعه موقت شیروان گفت: درواقع همایش پیاده‌روی میلیونی اربعین از یک‌سو نماد ولایت مداری، حب اهل‌بیت و تولی و از سوی دیگر تجلی استکبارستیزی و تبری از دشمنان اسلام است.

حجت‌الاسلام عزیزی در ادامه با بیان اینکه بزرگ‌ترین امتیاز فرد مسلمان پیروی بی‌چون و چرا از ولایت است، اضافه کرد: همایش میلیونی اربعین فرصت مناسبی برای تمرین ولایتمداری و حرکت در خط ولایت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات و کاستی‌های اقتصادی و معیشتی، اظهار کرد: کسانی که با ایجاد ناامنی و احتکار در جامعه در پی برهم زدن نظم بازار کالا و ارز هستند باید بدانند به حول و قوه الهی مردم ایران و مسؤولان پشت سر مقام معظم رهبری مقابل همه فتنه‌های دشمنان خواهند ایستاد و درنهایت پس از غلبه بر این مشکلات، روسیاهی به آن‌ها می‌ماند./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات