۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۵۸۳۷۰۱
حجت الاسلام گراوند:

قیام عاشورا مهم ترین عامل ماندگاری اسلام است

رییس تبلیغات اسلامی کوهدشت قیام عاشورا را مهم ترین عامل ماندگاری اسلام عنوان کرد و گفت: با برگزاری محافل عزاداری حسینی خون تازه در کالبد اسلام قرار می گیرد و فرصتی برای بازگو کردن و تبیین پیام قیام عاشورا است.
اربعین

حجت‌الاسلام محمد جواد گراوند، رییس تبلیغات اسلامی شهرستان کوهدشت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به شبکه گسترده محافل عزاداری در سراسر دنیا در ایام محرم، و صفر بیان داشت: دشمنان پس از شهادت سیدالشهدا(ع) تلاش های زیادی را برای جلوگیری از عزاداری و بیان پیام های قیام عاشورا انجام دادند اما این تلاش ها نه تنها موفقیتی برای آن ها در پی نداشت بلکه شاهد گسترش فرهنگ حسینی در سراسر دنیا هستیم.

وی با بیان اینکه قیام سیدالشهدا(ع) برای بیداری و اصلاح امت اسلامی بود، افزود: امروز مهم ترین عامل ماندگاری اسلام، به برکت قیام عاشورا است، زیرا هر سال با برگزاری محافل عزاداری حسینی خون تازه در کالبد اسلام قرار می گیرد.

حجت‌الاسلام گراوند به فعالیت مداحان در شهرستان کوهدشت اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۱۶۰ مداح اهل بیت(ع) در این شهرستان با دریافت کد مداحی ساماندهی شده اند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور توسعه و ترویج فرهنگ حسینی و در راستای نهادینه کردن فرهنگ اهل بیت(ع) ویژه برنامه های این ایام در سطح شهرستان تشریح شد.

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان کوهدشت بیان داشت: مراسم عزاداری درسطح مساجد، حسینیه ها، هیأت های مذهبی و تکایا و مناطق روستایی با حضور و سخنرانی روحانیان، نوحه سرایی از سوی مداحان اهل بیت(ع) و سینه زنی توسط عزاداران حسینی برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: مراسم زیارت اربعین امام حسین(ع) در روز اربعین همراه با مراسم سخنرانی و روضه خوانی در مساجد و تکایای سطح شهرستان برگزار می‌شود./9451/ت303/ب1

ارسال نظرات