۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۵۸۳۷۳۰

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

ارسال ۱۶۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر ابن حسام، معرفی برترین های سوگواره تعزیه خراسان جنوبی و معرفی برگزیدگان سوگواره عکس عاشورایی طبس عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی،  دبیر اجرایی دومین جشنواره منطقه‌ ‌ای شعر ابن حسام با اشاره به این که جشنواره برای دومین سال پیاپی در شهرهای بیرجند و خوسف برگزار می‌شود گفت: 160 اثر شعر و دو مقاله به دبیرخانه جشنواره منطقه‌ ‌ای شعر ابن حسام ارسال شد. 

مرادی افزود: در بخش اصلی، شاعران می ‌توانند آثار خود را در قالب‌های غزل، قصیده، مثنوی، سپید و به صورت آزاد ارسال کنند.

وی ادامه داد: همچنین بخش جنبی این جشنواره شامل محیط‌زیست و آسیب‌های اجتماعی می‌شود که علاقه مندان به شعر می‌توانند اشعار خود را در زمینه  خشکسالی، عشق، خانواده، گذشت و موارد دیگر ارسال کنند.

 به گفته وی، در جشنواره امسال بخش پژوهش به آن اضافه شده است و علاقه مندان می‌توانند در زمینه شرح آثار و احوال ابن حسام، آثار خود را به دبیرخانه دایمی جشنواره ارسال کنند. وی ادامه داد: امسال ظرفیت پذیرش آثار از هنرمندان و شاعران محدود شده است و هر شاعر می‌تواند سه تا پنج اثر به دبیرخانه ارسال کند.پایان آذر آخرین مهلت ارسال اثر به این جشنواره است.

برترین های سوگواره تعزیه استان روی سن تجلیل

چهارمین سوگواره تعزیه استان با معرفی پنج گروه برتر تعزیه خوانی در حسینیه سیدالشهدا(ع) سرایان پایان یافت.

در این مراسم که با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری از جمله دمبل زنی گروه تعزیه خوانی عاشقان اهل بیت(ع) بیرجند همراه بود مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از دست‌اندرکاران سوگواره و هنرمندان تعزیه خوانی با ارائه گزارشی، این هنر اصیل ایرانی را تبلور عشق ایرانیان به اباعبدا... الحسین(ع) در طول تاریخ و پاسداشت حماسه بزرگ و واقعه عظیم عاشورا توصیف کرد و افزود: هنرمندان دردمند در این عرصه، با روح ظریف خود هنری را خلق کرده اند که به شکل شایسته و زیبا پیام های متعدد و ارزشمند واقعه کربلا را نسل به نسل منتقل می کند.

معرفی برگزیدگان سوگواره عکس عاشورایی طبس

آیین اختتامیه هشتمین سوگواره عکس عاشورایی طبس در سینما فرهنگ این شهر برگزار شد که هیئت داوران در بخش دوربین عکاسی، هیچ اثری را شایسته رتبه اول و سوم ندانست و اثر «مجتبی گرگی» از بیرجند، رتبه دوم را کسب کرد.

همچنین در این بخش از آثار روح ا... امیری و علیرضا سالاری کامرود از طبس، حسین توحیدی فرد از بیرجند و حسین حسنی مقدم از بشرویه تقدیر شد.

بنابراین گزارش در بخش تلفن همراه نیز آثار جمال زبیدی از بیرجند، حامد کریمی از فردوس و محمد رضا خسروی چاهک از سربیشه به ترتیب رتبه های اول، دوم و سوم را به دست آورد و اثر حامد غلامی از طبس شایسته تقدیر شد. همچنین در این مراسم از برگزیدگان هشتمین سوگواره عکس عاشورایی طبس با اهدای تندیس سوگواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی تجلیل شد.

این گزارش حاکی است، ٨٠٠ عکس از ١۴٠ عکاس در دو بخش دوربین عکاسی و تلفن همراه به دبیرخانه هشتمین سوگواره عکس عاشورایی طبس ارسال و به علاوه در بخش دوربین عکاسی ۴۵٠  اثر و در بخش تلفن همراه ٣۵٠ اثر توسط دبیرخانه سوگواره دریافت شد.

2500 زائر پیاده به مشهدالرضا می روند

دو هزار و 500 زائر برای شرکت در مراسم سالروز شهادت امام رضا (ع) پیاده عازم مشهد می شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی از ثبت نام دو هزار و 500 زائر در قالب 38 هیئت برای شرکت در مراسم پیاده روی مشهد مقدس خبر داد و به «خراسان جنوبی» گفت: حرکت این کاروان ها از دو روز قبل آغاز شده است و تا امروز ادامه دارد.

حجت الاسلام «رضایی» بیشترین آمار ثبت نامی کاروان های پیاده را مربوط به قاین اعلام و اضافه کرد: بیرجند رتبه دوم این آمار را به خود اختصاص داده است.

وی تامین امنیت مسیر حرکت کاروان های پیاده، راه اندازی موکب توسط برخی شهرستان ها، اعزام روحانی و مداح برای آن ها و ... را از خدمات ارائه شده به این کاروان ها برشمرد./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات