۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۵۸۳۷۳۵
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

راهپیمایی اربعین حسینی نماد حمایت از مظلوم است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که راهپیمایی اربعین حسینی نماد حمایت از مظلوم است، گفت: حضور میلیونی مردم نشان از عظمت اسلام و زنده نگه‌داشتن پرچم شجاعت است.
آیت الله حسینی اشکوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی اشکوری، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسمی که به مناسبت اربعین حسینی در دانشگاه آزاد اسلامی رشت برگزار شد به جامعیت نهضت حسینی اشاره کرد و گفت: در کاروان کربلا افرادی از اقشار مختلف جامعه آن زمان حضور داشتند و این نشان از جامعیت آن حرکت عظیم بود.

وی با بیان این که تلاش ها و مجاهدت های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) موجب بقا و ماندگاری قیام عاشورا شده است، افزود: در ادوار مختلف تاریخ تلاش های بسیاری برای حفظ و گسترش این نهضت عظیم از سوی ائمه اطها(ع) و علمای دین صورت گرفته است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که زنده نگه داشتن قیام عاشورا و فرهنگ حسینی مورد سفارش ائمه اطهار(ع) و علمای دین بوده است، تصریح کرد: امروز می بینیم با وجود همه دشمنی ها با اهل بیت(ع) چگونه این نهضت جهانی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اشکوری با بیان این که راهپیمایی اربعین حسینی نماد حمایت از مظلوم است، بیان داشت: حضور میلیونی مردم نشان از عظمت اسلام و زنده نگه‌داشتن پرچم شجاعت است.

وی با بیان این که امروز فرهنگ حسینی از مرزهای جغرافیایی عبور کرده است، تصریح کرد: به وضوح می بینیم که چگونه میلیون ها عاشق حسینی برای زیارت بارگاه ملکوتی سید و سالار و شهیدان با پای پیاده مسیر نجف تا کربلا را طی می کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امام حسین(ع) برای بقاع و ماندگاری دین علیه ظلم قیام کردند، افزود: نهضت حسینی موجب جلوگیری از انحراف در جامعه اسلامی شد و امروز نتیجه آن را در دنیای اسلام می بینیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اشکوری با اشاره به این که امام حسین(ع) در برابر ظلم و فساد زمانه سکوت نکرد و با قدرت در برابر حکام فاسد زمان ایستادند، خاطرنشان کرد: امروز وظیفه ما ادامه همان مسیری است که امام حسین(ع) آغاز کردند و در آن راه به شهادت رسیدند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نهضت امام حسین(ع) یک حرکت عاشقانه و عقلانی بود، تصریح کرد: سید و سالار شهیدان کاملاً آگاهانه برای قیام علیه ظلم و فساد دوران تصمیم گرفتند./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات