۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۵۸۳۷۵۹
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی:

دشمنان برای مبارزه با اربعین حسینی بسیج شده اند

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز دشمنان برای مبارزه با اربعین حسینی بسیج شدند، گفت: وقتی یک حادثه کوچک در جهان صورت می‌گیرد تمام رسانه‌ها به آن می‌پردازند اما در زمان اربعین حسینی سکوت اختیار می‌کنند.
کتاب اربعینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام مجتبی اوحدی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی صبح امروز در اجتماع بزرگ جاماندگان اربعین حسینی در بیرجند اظهار داشت: خواندن 51 رکعت نماز در شبانه‌روز، انگشتر به دست راست کردن، پیشانی به روی خاک گذاشتن و سجده کردن و بلند گفتن بسم الله الرحمن الرحیم از نشانه‌های مومن است که در روایات از آن‌ها یاد شده است.

وی با بیان اینکه نماز پایه دین است، گفت: اربعین حسینی در کنار نماز قرار گرفته و زیارت اربعین به عنوان عمود و پایه ولایت اهل بیت(ع) است.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی افزود: زیارت اربعین نیز همانند نماز انسان‌ها را مومن می‌کند و جلوی بسیاری از فحشا و منکرات را می‌گیرد.

حجت الاسلام اوحدی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای اینکه مردم جاهل و ناآگاه را عالم و آگاه و با جهل علمی مبارزه کند قیام کردند، تصریح کرد: آن‌هایی که رسالت و نبوت را قبول نمی‌کنند ریشه در ددمنشی و آن‌هایی که ولایت را قبول ندارند نیز ریشه آن در توحش است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) آمدند تا جهالت مردم را برطرف کند، ادامه داد: دشمنان اجازه ندادند مسأله امامت و ولایت برای مردم جا بیفتد و در مقابل ولایت، حکومت جاهلانه را بنیانگذاری کردند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز دشمنان برای مبارزه با اربعین حسینی بسیج شدند، خاطرنشان کرد: وقتی یک حادثه کوچک در جهان صورت می‌گیرد تمام رسانه‌ها به آن می‌پردازند اما در زمان اربعین حسینی سکوت اختیار می‌کنند.

حجت الاسلام اوحدی اظهار کرد: دشمن می‌خواهد اجتماع بزرگ اربعین حسینی را نادیده بگیرد و همواره علیه نماز و اربعین تبلیغ می‌کنند چرا که به مردم آگاهی می‌دهد و آن‌ها را از خواب غفلت بیدار می‌کند.

وی افزود: شعار «حب الحسین یجمعنا» در اربعین حسینی میلیون‌ها نفر را گرد هم جمع می‌کند و تا وقتی که این انسجام و وحدت در میان مسلمانان باشد، جایی برای استکبار جهانی باقی نمی‌ماند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی، اربعین را عمود ولایت دانست و گفت: دشمنان مسأله ولایت را انکار می‌کنند و مسلمانان را به جان هم می‌اندازند./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات