۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۵۸۳۸۰۵
نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری:

موج ایجاد شده در پیاده‌روی اربعین در جهان بی‌نظیر است

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری گفت: صرف آنکه یک عده سواره و پیاده به زیارت اربعین رفته و سپس برمی گردند تنها هدف و پیام پیاده‌روی اربعین نیست بلکه این موضوع یک موج و حماسه بوده که در تاریخ اسلام و تشیع بی نظیر است.
حجت الاسلام و المسلمین جواد مجتهد شبستری

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری اظهار کرد: اگر مدافعان حرم نبودند امروز دیگر از زیارت اربعین هم خبری نبود و هر گامی در این مسیر به برکت وجود شهید حججی‌ها با امنیت کامل صورت می‌گیرد و خرد و بزرگ، زن و مرد و پیر و جوان با آسایش در این مراسم شرکت می‌کنند.

وی افزود: از دیرباز زیارت اربعین و خواندن زیارت‌نامه اربعین یکی از سفارشات مهم بزرگان دین و امامان معصوم(ع) بوده و یکی از علائم مومن، زیارت اربعین در روایات شمرده است؛ زیارت قبر مطهر امام حسین(ع) در اربعین یک امر مستحبی بوده و و ثواب فراوانی دارد و هر کس توفیق زیارت را در اربعین پیدا کند یک عمل مستحبی را به جا آورده است.

موج ایجاد شده در پیاده‌روی اربعین در جهان بی‌نظیر است

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: زیارت اربعین تنها یک زیارت صرف نیست بلکه به یک کنگره جهانی تبدیل شده است غیر از بعد مذهبی و بعد لبیک‌گویی، این مراسم دارای ابهاد مختلف دیگری است که باید از جهات مختلفی مورد بررسی قرار بگیرد یعنی صرف آنکه یک عده سواره و پیاده به زیارت رفته و سپس برمی گردند تنها هدف و پیام پیاده‌روی اربعین نیست بلکه این موضوع یک موج و حماسه است که در تاریخ اسلام و تشیع بی نظیر است.

وی عنوان کرد: پیام حضور در همایش اربعین یعنی لبیک به سیدالشهدا(ع) با گذشت بیش از ۱۴۰۰ سال و نشان دادن این امر که هنوز مردم شیعه و عاشق آن حضرت هستند و در هر زمانی آماده بوده تا جان خود را نثار کنند و از سویی پیامی به ظالمان تاریخ و دنیا است همان‌هایی که جا به پای یزید می گذارند مبنی بر اینکه مردم آماده هستند جان‌شان را برای احیای مرام امام حسین(ع) نثار کنند.

پیاده‌روی اربعین پیام دوستی و محبت را به دوستان منتقل می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین شبستری تصریح کرد: حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین همچنین پیام همبستگی، مهر، اتحاد و آمادگی برای حضور در لشکر امام زمان(عج) را به دوستان منتقل می‌کند و عظمت، شکوه و اقدار شیعه و اهل بیت(ع) را به رخ عالم می‌کشاند به گونه‌ای که دشمن از این اقتدار به ترس می‌افتد.

رسانه‌های غربی از انتقال پیام ظلم‌ستیزی و ایستادگی امام حسین(ع) می‌ترسند

وی خاطر نشان کرد: رسانه‌های غربی و بیگانه کمتر به بازتاب حضور مردم در اربعین می‌پردازند چرا که آنها نگران و مضطرب هستد و از اینکه این موج اربعین پیام محبت، آزادگی، شجاعت، ظلم‌ستیزی و ایستادگی امام حسین(ع) را به تمام دنیا برساند به شدت جلوگیری می‌کنند اما امام حسین(ع) یک جاذبه دارد که در دل‌های مومنان جاودانه است.

این کارشناس مسائل دینی گفت: زیارت اربعین در واقع یک میراث به جا مانده از جابر حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) به عنوان احیاگران اربعین است که به تاسی از آنها مردم مسیر پیاده کربلا را طی کرده و خود را به معشوق می‌رسانند و این یک اکسیری است که مانند مغناطیس دل ها را جذب و وجود انسان را خدایی و حسینی می کند.

همه از رسانه‌ها و هنرمندان تا ثروتمند و غنی در انتقال پیام اربعین نقش دارند

وی بیان کرد: همه در رساندن پیام اربعین نقش دارند برای مثال رسانه‌ها در انعکاس اخبار آن می‌توانند نقش ایفا کنند، هنرمندان پیام اربعین را با زبان هنر به تصویر کشیده و به صورت نقاشی، فیلم و عکس دربیاورند و کسانی که تمکن مالی دارند، مردم را از نظر مالی مساعدت کرده و در برگزاری موکب‌ها کمک مالی کنند و آنهایی هم که توان بدنی دارند با خدمات‌رسانی‌به زائران در حد توان به این قافله عشق کمک کنند و هرکس به نحوی می‌تواند از ثواب زیارت بهره‌ای ببرد.

نقش روحانیان تبلیغ، انتقال و تبیین ابعاد حرکت و قیام امام حسین(ع) است

حجت الاسلام والمسلمین شبستری اضافه کرد: روحانیان نقش تبلیغی، بیان مسائل و احکام و کلام اهل بیت(ع) و تشویق مردم به حضور در این برنامه‌ها و تبیین ابعاد حرکت را اول تاریخ اسلام تا به امروز را برعهده داشتند و در مسیر پیاده‌روی اربعین حضور روحانیان به عنوان یک ابزار تبلیغ برای جذب غیرشیعیان لازم است و همچنین راهنمایی برای افرادی که با مسائل دینی آشنایی ندارد حضور یک روحانی آگاه به زبان خارجی می‌تواند نقش به سزایی داشته باشد.

منبع: فارس

ارسال نظرات