۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۵۸۳۸۱۹
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

مخاطب شناسی نخستین شرط موفقیت تبلیغ دین است

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که مبلغان دینی باید شناخت خود از مخاطبان را بیشتر تقویت کنند، گفت: مخاطب شناسی نخستین شرط موفقیت تبلیغ است که متأسفانه از سوی مبلغان دینی مورد بی توجهی قرار می گیرد و همین مسأله اثرگذاری تبلیغ را کاهش می دهد.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشست معاونان تبلیغ شرق استان با اشاره به اهمیت جایگاه تبلیغ در دین اسلام، آن را یکی از مهم ترین رسالت های پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) عنوان کرد.

وی با بیان این که ابلاغ پیام الهی نخستین رسالت پیامبر گرامی اسلام از سوی خداوند متعال بود، افزود: در طول تاریخ این رسالت مهم بر عهده ائمه اطهار(ع) و همچنین در دوران غیبت بر عهده علما و فقهای دین بوده است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که امروز تبلیغ دین با توجه به شرایط به وجود آمده کمی سخت است و نیازمند تلاش و مجاهدت بیشتر مبلغان دینی دارد، خاطرنشان کرد: اگر مجاهدت و تلاش های علمی و تبلیغی علمای گذشته نبود امروز دین در چنین سطح بالایی قرار نداشت.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که در شرایطی که شبکه های مجازی هر روز در حال گسترش و فراگیر شدن هستند مبلغان دینی باید شیوه های تبلیغی خود را نیز تغییر دهند، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تبلیغ صحیح دین در جامعه بهره گرفته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که مبلغان دینی در کنار حفظ تبلیغ سنتی باید از ابزار به روز و کارآمد تبلیغی نیز در ابلاغ پیام دین به جامعه بهره گیرند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی ابزارهای مناسب تبلیغی از سوی روحانیان مورد بی توجهی قرار می گیرد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که امروز ما با جامعه جوانی مواجه هستیم که بخش مهمی از وقت خود را در فضاهای مجازی می گذرانند، بیان داشت: با تفهیم مبانی دینی به این قشر نمی توان تنها به ابزارهای سنتی اکتفا کرد بلکه باید با زبانی که فهم دین را آسان تر می کند با آنها ارتباط برقرار کنیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که مبلغان دینی باید شناخت خود از مخاطبان را بیشتر تقویت کنند، خاطرنشان کرد: مخاطب شناسی نخستین شرط موفقیت تبلیغ است که متأسفانه از سوی مبلغان دینی مورد بی توجهی قرار می گیرد و همین مسأله اثرگذاری تبلیغ را کاهش می دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تعامل و ارتباط مبلغان باید با اقشار مختلف جامعه هر روز بیشتر تقویت شود، تصریح کرد: فاصله گرفتن روحانیت از مردم موجب نفوذ دشمن در جامعه اسلامی خواهد شد./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات