۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۵۸۳۹۶۶
امام جمعه اصفهان:

ملت با عزت اهل سازش با آمریکا نیست

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: اگر بخواهیم عزت داشته باشیم نمی توانیم با آمریکا بسازیم ولی اگر بخواهیم همچون عربستان گاو شیرده باشیم سازش با آمریکا اشکالی ندارد.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اصفهان گفت: باید باور کنیم جهان در ید قدرت الهی است و بدانیم اگر در راه خداوند حرکت کنیم هیچ قدرتی هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی در ابتدا با اشاره به فشارهای اقتصادی که در شرایط کنونی در جامعه حاکم شده است، افزود: فشارهای اقتصادی زیادی بر مردم وارد می شود ولی این فشارها نباید سبب تضعیف دین شود؛ گاهی اوقات باید برای دین دار بودن سختی های زیادی را متحمل شویم و صبوری کنیم.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان این که امام حسین(ع) شمع محفل اهل بیت(ع) هستند، اظهار کرد: بنده از جانب خودم از همه مردم عزیز که به خوبی به وظیفه خودشان در ایام اربعین عمل کردند تشکر می کنم، هم از زائرانی که با شور و شوق به زیارت حضرت ابا عبدالله(ع) رفتند و هم از کسانی که در موکب ها وظیفه خدمت رسانی به مردم را داشتند و سنگ تمام گذاشتند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به مناسبت شهادت شهید تندگویان که زیر شکنجه های دشمنان اسلام به شهادت رسید، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) در روایتی می فرمایند، اگر کسی از شیعیان ما سختی ها و فشارهای وارد شده از سوی دشمنان را تحمل کند، اجر هزار شهید را دارد.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: افرادی که در حال حاضر در دنیا مرتکب جنایات متعددی می شوند و قصد لاپوشانی دارند هرگز به مقصودشان نخواهند رسید، به فرموده امام راحل قطعاً اسلام کافران را به خاک مذلت خواهد کشاند و مقدمه ظهور حضرت ولی عصر(عج) نیز همین مسأله است.

وی افزود: در این ایام سالروز نقض کاپیتولاسیون است، ذلتی که با فشار آمریکا و ناکارآمدی شاه و مجلس آن روز به تصویب رسید ولی امام عزیز علیه آن ها قیام کردند و سبب نقض آن قانون شدند، البته خودشان از ایران به نجف تبعید شدند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: تبعید امام به نجف سبب آشنا شدن بزرگان نجف با امام شد و این آشنایی به طور قطع به ضرر حکومت پهلوی شد، چرا که بزرگان حوزه علمیه در آن زمان به خوبی امام را نمی شناختند.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به داستان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اذعان کرد: قدرت آمریکای آن روز به حدی بود که همه پادشاهان آرزوی همنشینی با رییس جمهور آن را داشتند و در آن زمان با تسخیر لانه جاسوسی حتی دولت موقت هم ترسیده بود ولی امام راحل بدون هیچ ترسی فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی گفت: اگر بخواهیم عزت داشته باشیم نمی توانیم با آمریکا بسازیم ولی اگر بخواهیم همچون پادشاه عربستان گاو شیرده باشیم سازش با آمریکا اشکالی ندارد.

امام جمعه اصفهان در پایان افزود: آمریکایی ها قصد دارند در روز سیزدهم آبان مرحله دوم تحریم ها را علیه ما اجرا کنند ولی از همراهی خداوند با ملت ایران غافل هستند؛ خداوند همراه ما است و ما را هدایت خواهد کرد؛ باید باور کنیم جهان در ید قدرت الهی است و بدانیم اگر در راه خداوند حرکت کنیم هیچ قدرتی هیچ غلطی نمی تواند بکند./۸۶۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات