۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۵۸۳۹۶۷
آيت الله نمازي:

اربعین صحنه وحدت و برادری ملت ایران و عراق است

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: در اربعین حسینی ملت بزرگ عراق با تمام وجود و اخلاص و ارادت به اهل بيت(ع) همه ظرفيت و امكانات خود را به ميدان آورد و وحدت و برادري ملت عراق و ايران را براي جهانيان به نمايش گذاشت.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي امروز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه كاشان در مصلي بقيه الله الاعظم اين شهرستان، 13 آبان را يادآور سه واقعه مهم در تاريخ انقلاب اسلامي ايران دانست و گفت: تبعيد امام راحل در 13 آبان سال 43، قيام دانش آموزان و دانشجويان عليه طاغوت مقابل دانشگاه تهران در سال 57 و تسخير لانه جاسوسي آمريكا در تهران توسط دانشجويان پيرو خط امام در سال 58 و نامگذاري اين روز به نام روز مبارزه با استكبارجهاني سه واقعه مهم تاريخي در انقلاب اسلامي ايران است.

وي به تفاوت هاي بين نظام جمهوري اسلامي ايران و نظام استكباري آمريكا طي 40 سال گذشته اشاره كرد و گفت: بعد از سالها سلطه آمريكا و غرب و انگليس بر دولت و ملت هاي مسلمان با پيروزي انقلاب اسلامي ايران امروز آمريكا و استكبار جهاني در حال احتضار و نفس هاي آخر است.

به گفته وي امروز ملت ها به ويژه مسلمانان جهان در حال آماده شدن و مبارزه با استكبار جهاني و گسستن زنجيرهاي وابستگي هستند.

آيت الله نمازي همچنين قرن 21 را قرن محاصره مستكبران از سوي مستضعفان جهان دانست و به بخشي از شكست هاي استكبار جهاني اشاره كرد و عنوان كرد: شكست هاي آمريكا در مقابله با ملت ايران و افغانستان و عراق، شكست آمريكا در تشكيل خاورميانه بزرگ و تسلط اسرائيل بر كشورهاي اسلامي، شكست آمريكا در سطله آل سعود بر ملت يمن و  شكست آمريكا در تحريم ملت ايران و تحريم و مقابله با دولت و ملت كوبا از جمله مواردي است كه نشان مي دهد آينده جهان از آن اسلام و مسلمانان است.

وي در ادامه با اشاره به سالروز شهادت دانش آموز بسيجي شهيد محمد حسين فهميده، گفت: امام در پيام خود مي فرمايد، رهبر ما آن طفل سيزده ساله اي است كه با نارنجك خود را به زير تانك دشمن انداخت و تانك دشمن را منهدم و خود نيز به شهادت رسيد.

نماينده ولي فقيه در كاشان همچنين با اشاره به سالروز شهادت آيت الله قاضي طباطبايي امام جمعه تبريز و نماينده امام در استان آذربايجان شرقي توسط منافقين در سال 58 گفت: شهيد آيت الله طباطبايي در خطبه هاي نماز عيد قربان پيش بيني شهادت خود را كرده و آماده شهادت بود و در همان روز و بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسير بازگشت از مسجد از سوي منافقين به شهادت رسيد.

وي در ادامه با اشاره به فرارسيدن هفته كتاب و كتابخواني و تبريك انتخاب كاشان به عنوان پايتخت كتاب كاشان در سال 97، افزود: نوجوانان و جوانان، طلاب و دانشجويان جوان و دانش آموزان بايد توجه داشته باشند اسلام مكتب و آئين كتاب است.

نماينده ولي فقيه در كاشان كتاب را باغ و بوستان و گلستان علما دانست و گفت: دانشجويان و طلاب جوان بايد به گونه برنامه ريزي كنند كه فرصت براي مطالعه كتاب هاي مفيد داشته باشند.

آيت الله نمازي با اشاره به توصيه قرآن و انس با كتاب، مطالعه كتاب را سبب افزايش ميزان معرفت و دين و بينش انسان دانست و تأكيد كرد: تنها كتاب هاي مفيد و سازنده را بايد مطالعه كرد و از مطالعه كتاب هاي ضاله پرهيز شود، چرا كه چاپ و نشر و مطالعه كتاب هايي كه سبب گمراهي جامعه شود حرام است و امحاي آن حلال است.

به گفته وي، مطالعه كتاب هايي كه زمينه رشد و تعالي و تكامل انسان را به دنبال داشته باشد توصيه و تأكيد شده است.

آيت الله نمازي در ادامه اربعين امسال را باشكوه و با عظمت تر از سالهاي گذشته دانست و افزود: ميليون ها انسان عاشق در يك حركت و مانور بزرگ سياسي و جهاني دنيا را شگفت زده، مات و متحير و انگشت به دهان كرد و جبهه كفر و نفاق و استكبار از حسادت خفه شدند.

وي افزود: در پياده روي اربعين حسيني امسال ملتها، اقوام مختلف مسلمان شيعه و سني، كرد و ترك، عرب و عجم، غربي و شرقي، زرتشتي و مسيحي و اهل كتاب، اروپايي و آمريكايي و آسيايي همه آمدند و نداي «هل مِن ناصر یَنصُرُنی» سال 61 قمري امام حسين(ع) را در عصر حاضر پاسخ دادند.

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به اينكه ملت هاي دنيا در پياده روي اربعين حسيني امسال آمادگي خود را براي ادامه راه نهضت عاشورا و كربلا اعلام كردند، گفت: پياده روي ده ها ميليوني اربعين حسيني با شعار آسماني نافذ و سازنده و كوبنده، ‹‹حب الحسين يجمعنا›› چشم دشمنان و مستكبران را كه به دنبال اختلاف بين مسلمان هستند را كور كرد.

آيت الله نمازي ادامه داد: اربعين حسيني امسال آنچنان گسترده و عظيم بود كه ترسيم كامل آن از عهده هيچ گوينده و نويسنده و هنرمندي بر نمي آمد و شعار، ‹‹حب الحسين يجمعنا›› همان فراز زيارت عاشورا، ‹‹اِنی سِلْمٌ ِلِمَنْ سالَمَکُمْ وَ حَربٌ لِمَنْ حارَبَکُم›› است به اين معني كه هركس اهل بيت (ع) را دوست داشته باشد ما با او هستيم.

وي افزود: ملت بزرگ عراق با تمام وجود و اخلاص و ارادت به اهل بيت(ع) همه ظرفيت و امكانات خود را به ميدان آورد و وحدت و برادري ملت عراق و ايران را براي جهانيان به نمايش گذاشت و ملت ايران نيز بايد از ملت برادر عراق و دولت عراق تقدير كند و هنگام ورود زائرين عراقي به ايران محبت آنها را جبران كند./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات