۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۵۸۳۹۹۲
امام جمعه زاهدان:

تسخیر لانه جاسوسی از سوی جوانان انقلاب توطئه‌های دشمن را نقش بر آب کرد

امام جمعه زاهدان گفت: دشمن با شهادت بسیاری از جوانان و نونهالان آن زمان تفکر جوانان ما را که چگونه پای انقلاب خودشان ایستاده اند به رخ جهانیان کشید و در مجموع تسخیر لانه جاسوسی توسط جوانان توطئه‌های دشمن را نقش بر آب کرد.
آیت الله سلیمانی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه در مصلی قدس زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: هر آیینی برای خودش یک رسم و رسوماتی دارد و در دین اسلام هم این رسم ها بوده و هر کدام یک نوع کانون حساب میشود به مثل نماز و روزه، مذهب تشیع در دین اسلام  در تمام این کانون ها سرآمد بوده و در جشن ها و عزاداری ها و همه این کانون ها را با احترام انجام میدهند.

امام جمعه زاهدان افزود: همانطور هم در کانون عزاداری‌ها وظیفه خود را به خوبی انجام میدهند و از مهم ترین عزاداری های مذهب شیعه عزاداری اقا ابا عبدالله و امیر المومنین و زهرای اطهر است.

وی گفت: کانون محوری سینه زنی و زنجیرزنی و عزاداری برای ائمه در مذهب شیعه بسیار مهم است و بسیاری خواستند در مقابل این کانون‌ها بر آیند اما نتوانستند، ما وظیفه داریم که اربعین را به آیندگان بفهمانیم و اقتدار اربعین را به رخ آیندگان بکشیم.

آیت الله سلیمانی گفت: ما باید اربعین را درک کنیم، شهدای عاشورا از دریای خون گذر کردند تا بتوانند امانت مردم را به خدا برسانند و رسالت خودشان به خوبی نشان دادند، ما باید برای نسل های آینده نقش شهدای کربلا را امانت داری کنیم و ما باید گزارشگر بزرگترین ظلمی که در حق فرزندان پیامبر شد در تاریخ باشیم.

وی از تمام زائرین ابا عبدالله و کسانی که برای زوار امام حسین زحمت کشیده اند و با جمعیت میلیونی آن هم در حساس ترین زمان ممکن در دنیا خودشان را به راهپیمایی اربعین رساندند تشکر کرد و از تمام دستگاهای اجرایی و تمام مراجع و نیروهای مسلح و همچنین رهبری معظم انقلاب و دولت‌های عراق و ایران که تمام امکانات را برای این زیارت فراهم کردند تشکر کرد.

امام جمعه زاهدان در ادامه خطبه های این هفته افزود: انقلاب اسلامی ما قصه‌های ناگفته بسیاری دارد که گاهی از درک کردن هم به دور است، یکی از این رخداد های مهم انقلاب سیزده آبان ماه است و روز تسخیر لانه جاسوسی امریکا است، امام را تبعید کردند تا بتوانند جلوی درخشش و آرمان های امام را بگیرند، اما بر خلاف میلشان نتوانستند مردم را از امام و امام را از مردم جدا کنند و روسیاهی برای آمریکا و شاه جنایتکار ماند.

آیت الله سلیمانی گفت: دشمن با شهادت بسیاری از جوانان و نونهالان آن زمان تفکر جوانان ما را که چگونه پای انقلاب خودشان ایستاده اند به رخ جهانیان کشید و در مجموع تسخیر لانه جاسوسی توسط جوانان توطئه‌های دشمن را نقش بر آب کرد.

وی بیان کرد: آمریکا کودتاهای بسیاری برعلیه این مردم برنامه ریزی کرد به مثل کودتای 28 مرداد و بسیاری از بزرگان انقلاب را هم به شهادت رساندند اما نتوانستند ذره ای از عزم این ملت را از انقلاب و رهبری کم کنند.

منبع: فارس

ارسال نظرات