۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۵۸۴۰۱۲
کارشناس دینی:

آدمی با تنبلی و سستی به جایی نمی‌رسد

حجت الاسلام میلانی نژاد گفت: آدمی با تنبلی و سستی به جایی نمی‌رسد، برخی جوانان می‌خواهند یک شبه مالک همه چیز بشوند ولی هر کار و پاداشی، همت درخور و هم اندازه خود می‌طلبد.
حجت الاسلام میلانی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا میلانی نژاد کارشناس دینی در مراسمی که شامگاه گذشته در مسجد جامع امام سجاد(ع) برگزار شد، گفت: آدمی با تنبلی، سستی و بی حالی به جایی نمی‌رسد، برخی جوانان می‌خواهند یک شبه مالک همه چیز بشوند ولی باید بدانند که هر کار و پاداشی همت درخور و هم اندازه خود می‌طلبد.

وی افزود: قوم حضرت موسی(ع) به دلیل تنبلی و بی ادبی به پیشگاه خدا و پیامبر مورد عذاب واقع شدند زیرا به حضرت موسی(ع) گفتند ما اینجا می‌نشینیم، تو و خدایت برای جنگ  بروید؛ رسالت برخی از انبیا تنها به اندازه یک پیام بود اما برخی از ایشان داری کتاب، حکومت و دولت کریمه بودند.

کارشناس دینی بیان داشت: انبیایی مانند حضرت موسی(ع) و حضرت داود(ع) افزون بر مقام نبی، مقام ولایت را نیز داشتند؛ پیامبری که مقام ولایت دارد دلسوز امت خود است؛ ولی خدا قدرت دخل و تصرف در عالم تکوین دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: صهیونیست‌ها شاید ظاهر دینداری داشته باشند اما همان‌طور که می‌بینیم همواره در فکر از بین بردن مردم مظلوم و بی‌پناه کشورهای دیگر هستند، خوشبختانه یکی از قوانین دنیا این است که اگر به پدر و مادر و سایر افراد در دنیا نیکی یا بی ادبی کنیم حتما پاداش و عذاب آن را در دنیا خواهیم دید.

‌حجت الاسلام میلانی نژاد ابراز داشت: امام علی(ع) می‌فرماید دوست مورد اعتماد قبل از اینکه از نیاز انسان باخبر شود اقدام به یاری می‌کند؛ در اقوام و فامیل کسانی هستند که از شنیدن اخبار خوش زندگی ما خیلی خوشحال می‌شوند، افرادی نیز هستند که با شنیدن و دیدن اخبار ناخوش از زندگی ما خوشحال می‌شوند؛ متاسفانه چنین افرادی روح بلندی ندارند و تنها به فکر رسیدن به خواسته‌های خودشان هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت موسی(ع) با وجود تمام جفاها و بدقولی‌هایی که از قوم خود دید باز هم از خداوند برای آنها طلب خیر و رحمت و برکت می‌کرد و برای هدایت آنها لحظه‌ای درنگ نکرد و از حال آنها غافل نشد زیرا او پیامبر و ولی خدا بود و نسبت به حال قوم خود بسیار دلسوز بود./۹۶۹/پ202/ب1

ارسال نظرات