۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۵۸۴۰۷۳

برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی حرم امام رضا در دهه آخر صفر تشریح شد

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با فرا رسیدن دهه پایانی ماه صفر و در آستانه شهادت حضرت رسول(ص) و امام رضا(ع) ویژه برنامه‌های سخنرانی و عزاداری همراه با برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
حرم رضوی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی با اشاره به‌ اینکه رسالت اصلی معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی تبلیغ معارف اسلام ناب و بینش دینی با محوریت معارف رضوی است؛ گفت: این معاونت برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم‌های عزاداری دهه پایانی صفر از دو ماه قبل جلسات هیات اندیشه‌ورزی را درخصوص مناسبت دهه پایانی صفر تشکیل داده و نظام موضوعات برنامه‌های این ایام را جمع‌بندی و برنامه‌ریزی کرده است.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی اضافه کرد: این معاونت درصدد آن است تا با برگزاری مراسم‌های عزاداری و سخنرانی مناسب، شاخصه‌های عزاداری با موازین ناب دینی و اسلامی را به‌جهان اسلام معرفی کند.

وی با اشاره به‌اینکه مجموعه موسسات و معاونت‌های آستان قدس رضوی برای برپایی برنامه عزاداری و میزبانی از زائران عزیز در دهه پایانی صفر آمادگی کامل دارند؛ عنوان کرد: راهپیمایی شکوهمند اربعین در کربلای معلی عظمت و شکوه اسلام ناب را به‌رخ جهانیان کشید و بعد از این مناسبت کاروان‌های زیارتی پیاده‌ به‌سمت بارگاه حضرت رضا(ع) تصویر ناب دیگری می‌آفرینند که پیش‌بینی می‌کنیم، بیش 200 هزار زائر پیاده در این ایام به‌حرم مطهر مشرف شوند.

حجت الاسلام حسینی گفت: معاونت تبلیغات امسال نیز با برگزاری برنامه‌های فرهنگی، عزاداری، سخنرانی، برگزاری حلقه‌های معرفت و اهدای محصولات فرهنگی متناسب از مهمانان علی‌ بن موسی‌الرضا(ع) در حرم مطهر رضوی پذیرایی می‌کند و برای زائران پیاده در رواق شیخ حر عاملی و همچنین شبستان‌های دیگر به‌صورت ویژه برنامه دارند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی اظهار کرد: برجسته‌ترین مبلغان کشور برای اجرای 150 برنامه تبلیغی معارفی ویژه ایام پایانی صفر به حرم مطهر دعوت شدند که از جمله آیت‌الله علم الهدی و آیت الله کازرونی و حجج اسلام والمسلمین پناهیان، ماندگاری، رفیعی، سیدمهدی ‌میرباقری، شریعتی‌تبار،  رضایی‌ تهرانی، حیدری‌ کاشانی و اسلامی‎فر را می توان نام برد.

وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های فرهنگی که صورت گرفته است، موضوعاتی نظیر جایگاه وقف، آموزه‌های اخلاقی و سیاسی در سیره رضوی، جلوه‌های زندگانی پیامبر اعظم(ص) و بیان سیره و زندگانی امام رضا(ع) از جمله موضوعاتی بوده که سخنرانان در خصوص آن‌ها صحبت می‌کنند.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: باشکوه‌ترین مراسم عزاداری و سوگواری نیز در دهه پایانی صفر بعد از هر نوبت از اقامه نماز با حضور مداحان برجسته کشوری در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

ارسال نظرات