۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۵۸۴۱۰۰
حجت الاسلام حسینی:

شعار «مرگ بر آمریکا» واکنش به ستمگری علیه ایران اسلامی است

مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه لرستان«مرگ بر آمریکا» را شعار همیشگی ملت ایران خواند و گفت: این شعار واکنش نسبت به ستمگری آمریکا علیه ما است.
حسینی لرستان

حجت الاسلام سیداسماعیل حسینی، مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به مبانی دینی و قرآنی استکبارستیزی بیان داشت: قرآن کریم دلایل و دستوراتی دارد که مؤمنین را به نپذیرفتن و ستم ستیزی دعوت می کند.

وی با اشاره به آیاتی از کتب فقهی که به عنوان قاعده شناخته می شود، افزود: خدای متعال اجازه نمی دهد مؤمنان مورد نفوذ و سلطه کفار قرار گیرند، خداوند این راه را بسته و مؤمنین نیز اجازه ندارند این راه را باز کنند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به آیه«يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِنْ بِاللَّهِ» عنوان داشت: انسان باید نسبت به طاغوت برائت و پرهیز داشته باشد و نسبت به خدای متعال ایمان و اطاعت پذیری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران در طول این سال های انقلاب زندگی مؤمنانه را انتخاب کرده و به طاغوت و مستکبر سلطه جو نه و به خدا و دستورات الهی آری گفته اند، ادامه داد: آمریکا با توجه به روحیه سلطه جوی خود این را برنمی تابد و در پی ضربه زدن به انقلاب و ایران اسلامی است.

مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه برخی القا می کنند دوره شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا» گذشته است، اظهار داشت: مرگ بر آمریکا شعار همیشگی ما است و این شعار واکنش در برابر ستم هایی است که آمریکا علیه ما به کار می گیرد.

وی با بیان اینکه ما شروع کننده دعوا نیستیم، اظهار داشت: ما صلح و دوستی را برای دنیا می خواهیم و کسی که با ما کاری نداشته باشد ما نیز در پی دشمنی نیستیم.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به حمایت آمریکا از تروریست، تشدید تحریم ها و اینکه می خواهد زندگی و قوانین اجتماعی ما براساس خواسته آنان باشد، ادامه داد: «شعار مرگ بر آمریکا» واکنش و اعلام تنفر از ریاست شیطانی و نفرت آمریکا است.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی اشتباه می کنند می گویند با تعامل با قدرت های جهانی باید مشکلات را حل کرد، عنوان داشت: مذاکره با آمریکا به نتیجه نمی رسد، 40 سال است که تحریم هستیم و آن هم به جرمی که می خواهیم جامعه را اسلامی اداره کنیم و منافع خودمان را خودمان تشخیص دهیم و عمل نماییم.

آمریکا قابل اعتماد نیست

حجت الاسلام حسینی با یادآوری به اینکه امام راحل به عنوان یک مفسر قرآن و عالم سیاست مدار فرمودند: آمریکا شیطان بزرگ است، امروز دنیا این را می فهمد، خاطرنشان کرد: آمریکا قابل اعتماد نیست، امروز در سوریه، عراق، پاکستان و یمن در هرجایی که خون بچه ای بی گناه ریخته می شود، آمریکا در این اتفاقات دست دارد.

اقتدار ایران اسلامی موجب عقب نشینی آمریکا است

مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه لرستان یادآور شد: این افراد که می گویند دوره شعار گذشته و با تعامل باید مشکلات را حل کرد، بدانند که دولت ایران اسلامی هر زمان که با اقتدار و قدرت با آمریکا حرف زده است موجب عقب نشینی دشمن شده است و هر وقت دولت قصد کوتاه آمدن داشته به ضرر نظام جمهوری بوده است./9451/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات