۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۵۸۴۲۴۸
معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام:

شعار "هیهات منا الذله" در روح ملت ایران نهادینه شده است

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام گفت: ملت ایران عاشق امام حسین(ع) و تربیت شده مکتب عاشورا هستند و شعار "هیهات منا الذله " در روح آنها نهادینه شده است.
تقوایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام مهدی تقوایی، معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام، ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) شهر ایلام اظهار داشت: شناخت استکبار و مبارزه با آن از خصوصیات مومنان است.

وی افزود: بدترین نوع استکبار نافرمانی در مقابل دستورات خداوند و عدم داشتن تقواست اما در مباحث سیاسی سلطه جویی و سیطره داشتن بر مظلومان است.

حجت الاسلام تقوایی خاطر نشان کرد: جامعه ای که از مبانی دینی فاصله داشته و فقر فرهنگی و نیز وابستگی فکری داشته باشد قطعا گرفتار مستکبران خواهد شد.

معاون حوزه علمیه استان ایلام عنوان کرد: امروزه با یک نگاه ساده به جوامعی که تحت سلطه نظام استکباری است در می یابیم که خود آنها زمینه این وابستگی و تحت فرمان بودن را برای مستکبران فراهم ساخته اند.

وی ادامه داد: رژیم پهلوی از دسته نظام های وابسته و تحت سیطره نظام استکباری بود که حتی قادر به انجام کوچکترین تصمیم و هیچگونه کاری بدون اجازه آمریکا و انگلیس نبود.

این مدرس حوزه با بیان اینکه امام خمینی(ره) با بصیرت افزایی و مشخص کردن ماهیت رژیم شاهنشاهی برای ملت فهمیم ایران زمینه سرنگونی آنها را فراهم ساخت، گفت: مردم ایران تحمل تعظیم کردن دربرابر قدرت ها را ندارند زیرا تربیت شده مکتب حسینی هستند.

وی اضافه کرد: یوم الله ۱۳ آبان از ایامی است که ملت ایران در مقابل استکبار جهانی ایستادند و در بهمن ۵۷ سیطره آمریکا و انگلیس بر کشور را ریشه کن کردند.

حجت الاسلام تقوایی تاکید کرد: ملت ایران عاشق امام حسین(ع) و تربیت شده مکتب عاشورا هستند و شعار "هیهات منا الذله" در روح آنها نهادینه شده است.

معاون حوزه علمیه استان ایلام ابراز داشت: این انقلاب که امروز تبدیل به درختی تنومند و با برکت شده است حاصل ریخته شدن خون های پاکی است که با ایثار و از جان گذشتگی در راه دین و میهن بوده است.

وی در پایان گفت: امروز این امانت در دستان ما و وظیفه هر شخص مسلمان و ایرانی هست که از این گنجینه و نعمت الهی پاسداری کنیم و اجازه نفوذ دشمنان و پیاده کردن نقشه های شوم آنها را ندهیم./۸۷۹/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات