۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۵۸۴۲۵۴
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

مرگ بر آمریکا ریشه قرآنی دارد

رییس ستاد اقامه نماز گفت: نمازی که با سیاست و بیزاری از طاغوت کاری ندارد نماز و اسلام پنجاه درصدی است که قرآن آن را قبول ندارد.
حجت الاسلام قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز در مراسمی که امروز در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد درباره اینکه مرگ بر آمریکا در چه قسمتی از قرآن آمده است، گفت: دین اسلام دو بال دارد که یکی خشونت نسبت به طاغوت و دیگری ایمان به خدا و محبت به اولیای الهی است.

وی افزود: برخی می‌گویند نباید خشن باشیم و باید متین رفتار کنیم در حالی که امروز می‌بینیم فلج شدن مملکت ما به خاطر برخی مسؤولان متین است.

رییس ستاد اقامه نماز اظهار داشت: رمز توفیق امام خمینی(ره) این بود که در بهشت زهرا(س) خطاب به شاپور بختیار فرمود من تو دهن این دولت می‌زنم؛ حضرت ابراهیم(ع) زمانی که به پیامبری رسید فرمود برای بت‌های‌تان نقشه دارم بنابراین تبر را به بتخانه برد و تمام بت‌ها را در هم شکست و اظهار برائت کرد.

وی در ادامه بیان داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید اشداء علی الکفار رحماء بینهم...؛ مسجدی که در آن فقط نماز خوانده شود و هیچ اثری از اعلام برائت از مشرکین و دشمنان اسلام نباشد فقط مسجد مقدسین است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ابراز داشت: دین اسلام دینی است که می‌گوید برای مظلوم باید فریاد کشید حتی اگر شخص مظلوم، مشرک باشد؛ خداوند به عبارتی در سوره کورت برای دختران مشرکانی که به آنها ظلم کرده و زنده زنده در گور می‌کردند روضه خوانده است.

وی در ادامه افزود: ‌موتوا بغیظیکم دقیقاً همان حرفی است که شهید بهشتی به آمریکا گفت از دست کارهای ما بمیرید؛ آمریکا از ابتدای انقلاب تمام تلاش خود را کرد تا این انقلاب را به وسیله تشکیل گروه‌های خلق ترکمن، خلق مسلمان و... تکه تکه کند اما راه به جایی نبرد.

رییس ستاد اقامه نماز گفت: منافقین از راه‌های مختلفی مانند ترور شهدای محراب سعی داشتند انقلاب را نابود کنند اما جواب نگرفتند و امروز تحریم‌های اقتصادی باز هم آنها را به هدفی که می‌خواستند، نرساند.

وی در ادامه بیان داشت: ما در نماز وقتی می‌گوییم "غیرالمغضوب علیهم" در واقع اعلام برائت و آرزوی مرگ می‌کنیم برای کسانی که مورد غضب خداوند هستند؛ در مکه سنگ خانه خدا را می‌بوسیم و اعلام دوستی با ولایت می‌کنیم و از سنگ دیگر که خانه شیطان است اعلام برائت می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ابراز داشت: کسی که نماز بخواند و نسبت به آمریکا اعلام برائت و بیزاری نکند در حقیقت اشداء علی الکفار را رعایت نکرده است؛ تولی و تبری از هم جدا نیستند و باید در کنار هم باشند، امام حسین فرمود من برای اصلاح امت جدم قیام می‌کنم و پای آن نیز ایستاد و شهید شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نمازی که با سیاست و بیزاری از طاغوت و مشرکین کاری ندارد نماز و اسلام پنجاه درصدی است که قرآن آن را قبول ندارد./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات