۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۵۸۴۲۵۹

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

تمهیدات استان برای جابه جایی زائران امام رضا (ع)، میزبانی از قدم های آسمانی تا امام مهربانی و کاروان زیارتی اهل سنت در راه مشهد مقدس عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با بیان این که 122 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی آماده جابه جایی زائران امام رضا(ع) در 28 صفر هستند، افزود: تعداد 100 دستگاه اتوبوس، 20 دستگاه مینی بوس و 2 دستگاه خودروی سواری که برای جابه جایی زائران اربعین در نظر گرفته شده بودند خالی برای بازگرداندن زائران به مرز مهران می روند و از روز سه شنبه برای جابه جایی زائران امام رضا (ع) خدمات دهی خواهند کرد.

«سعید سبحانی» گفت: 122 دستگاه وسیله نقلیه از استان زائر به مرز بردند که تعدادشان نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است.

وی اظهار کرد: به منظور خدمات دهی به زائران امام رضا (ع) در 28 صفر، جلساتی برگزار کردیم و تمام توان مان را در این بخش گذاشته ایم.

میزبانی از قدم های آسمانی تا امام مهربانی

فاروج در خروجی خراسان شمالی به سمت حرم مطهر امام رضا(ع) قرار دارد و اهالی این دیار هر سال پذیرای زائران پیاده و سواره استان های کشور به خصوص استان ‌های گیلان، مازندران، گلستان و سمنان و هم استانی های عزیز هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فاروج در این باره گفت: به کمک خیران چهار ایستگاه خدمات رسانی در حاشیه جاده اصلی ایجاد شده است که خدمات پذیرایی از زائران انجام و خدمات دیگری همچون کفاشی، پزشکی، آرایشگری، غرفه کودک به همراه جایزه، دلنوشته ها و بیان احکام شرعی ارائه می شود و امکانات گرمایشی و سرویس بهداشتی نیز پیش بینی شده است.

«سعید علیپور صحرا» افزود: در هر وعده غذایی از 2 هزار نفر پذیرایی می شود و برای اسکان شبانه زائران حدود ۲۰ مکان شامل مساجد، حسینیه ها، سالن های ورزشی و منازل شخصی در نظر گرفته شده است که به طور متوسط هر شب بیش از 2 هزار و 500 نفر اسکان داده می شوند.

کاروان زیارتی اهل سنت در راه مشهد مقدس

حجت الاسلام «رضایی مقدم» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان شمالی گفت: کاروان زیارتی اهل سنت خراسان شمالی امروز (یک شنبه) عازم مشهد مقدس می شود.

وی افزود: روز یک شنبه پس از مراسمی در مسجد حنفیه اهل سنت بجنورد ۱۳۰ نفر از جامعه اهل سنت، روحانیان و طلاب مدارس دینی اهل سنت استان عازم اردوی زیارتی 2 روزه مشهد مقدس در قالب ۳ اتوبوس می شوند.

۵۱ هیئت مذهبی در راه مشهد الرضا

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسفراین از اعزام ۵۱ هیئت مذهبی این شهرستان به مقصد مشهد برای ایام سوگواری وعزاداری دهه پایانی صفر خبر داد.

حجت الاسلام «پروین» با بیان این که ۸ هیئت عزاداری در قالب کاروان های پیاده راهی مشهد خواهند شد افزود: ۴۳ هیئت مذهبی دیگر هم برای برپایی دسته های عزاداری و سوگواری دهه آخر صفر درخواست مجوز داده اند و در این ایام عازم مشهد الرضا خواهند شد./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات