۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۵۸۴۳۸۱
حجت الاسلام مصباحی مقدم در پاسخ به رسا:

نباید برای حل مشکلات اقتصادی چشم انتظار اروپا باشیم

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان این که وابستگی راه حل مشکلات نیست، معتقد است تا زمانی که در کشور ظرفیت‌های عظیم اقتصادی وجود دارد نباید چشم انتظار خارجی‌ها باشیم.
حجت الاسلام مصباحی مقدم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز عصر امروز دوشنبه ۱۴ آبان سال ۹۷ در نشستی رسانه‌ای با حضور خبرنگاران، گفت: لازم است از مردم و تمام دست‌اندرکاران راهپیمایی روز ۱۳ آبان که مختص مبارزه با استکبار بود تشکر کنیم.

وی ادامه داد: تاریخ نشان می‌دهد که روز ۱۳ آبان بسیار مهم است. در این روز امام در جریان مخالفت با قانون کاپیتولاسیون تبعید شدند، بسیاری از دانش آموزان توسط رژیم شاهنشاهی به خاک و خون کشیده شدند و در مهم‌ترین اتفاق نیز لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان خط امام تسخیر شد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: امسال نیز شاهد بودیم که در همین روز آمریکا تمام تحریم‌های خود را علیه ملت ایران و از نو شروع کرد.

وی با تمجید از حضور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان اظهار داشت: مردم بار دیگر با حضور باشکوه خود در روز ملی مبارزه با استکبار پاسخ محکمی به آمریکا دادند.

وی ابراز داشت: مردم ایران ثابت کرده اند که می توانیم با همبستگی عالی خود حماقت ترامپ را پاسخ داده و دسیسه‌های آنها را نقش بر آب کنیم.

حجت الاسلام مصباحی مقدم پس از تمجید از مواضع رییس جمهور در مقابل اظهارات ترامپ، عنوان داشت: در کنار راهپیمایی ۱۳ آبان ما شاهد راهپیمایی باشکوه اربعین نیز بودیم. راهپیمایی اربعین نشان داد که هنوز در قرن ۲۱ دین زنده است.

وی ادامه داد: بدون شک راهپیمایی اربعین بزرگترین حرکت مردمی در جهان است و باید از تمام دست اندرکاران این راهپیمایی به خصوص مردم و دولت عراق تشکر کنیم. در کنار این راهپیمایی در سراسر کشور نیز شاهد برگزاری راهپیمایی جاماندگان اربعین بودیم که این حرکت نیز قابل تقدیر است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در بخش پرسش و پاسخ این نشست در پاسخ به سوالی مبنی بر نامه اخیر آیت الله یزدی به حضرت آیت الله شبیری زنجانی بیان داشت: به این دلیل که هنوز در جامعه روحانیت مبارز درباره این موضوع صحبتی نشده است بنده نیز در این خصوص اظهار نظری نمی‌کنم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری رسا مبنی بر بدقولی طرف اروپایی پس از اعمال تحریم های آمریکا علیه ایران گفت: واقعیت امر این است که ما نباید دل به خارج ببندیم. قطعا می‌توانیم با توجه به ظرفیت‌های داخلی که ۸۰ درصد از اقتصاد ایران را تامین می کند در مقابل تمام تهدیدات ایستادگی کنیم.

حجت‌الاسلام مصباحی مقدم تصریح کرد: بنده مخالف با ارتباط با جهان خارج نیستم و اعتقاد دارم می‌توان از ظرفیت کشورهای دیگر در شکستن سد تحریم و استکبار استفاده کرد اما نباید این نگاه همیشگی و به صورت وابسته باشد.

حجت الاسلام مصباحی مقدم در پایان در پاسخ به سوالی درباره دیدار اعضای جامعه روحانیت مبارز با رییس جمهور در سال جاری گفت: سال گذشته اعضای جامعه روحانیت مبارز با رییس جمهور دیدار کردند ولی در سال جاری این اتفاق رخ نداده است./۸۵۶/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات