۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۵۸۴۴۲۲
حجت الاسلام کاشانی:

تنها راه نجات بشریت، تمسک به قرآن و عترت است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تنها راه نجات بشریت، تمسک به عترت و قرآن است، گفت: عاشورا ریشه در سقیفه دارد.
حجت‌الاسلام کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حامد کاشانی استاد حوزه علمیه و دانشگاه امام صادق(ع)، شب گذشته در مسجد جامع الزهرا(س) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: نباید کسی تصور کند بعد از رحلت رسول خدا(ص) با غصب جایگاه خلافت اسلام به شکست انجامید.

وی با استناد به روایتی از پیامبراکرم(ص) مبنی براینکه ضامن بقای اسلام اهل بیت(ع) هستند، ادامه داد: همه مسلمانان قرآن کریم را قبول دارند اما هنگام اختلاف در آیات الهی کلام اهل بیت(ع) فصل الخطاب است.

حجت الاسلام کاشانی دلیل دفاع نکردن امام علی(ع) از حضرت زهرا(س) را حفظ جان حسنین بیان کرد و اظهار داشت: پروژه حمله به خانه حضرت زهرا(س) همه در راستای نابودی نور ولایت بود که با رشادت و شهادت این بانوی بزرگ آن توطئه خنثی شد.

استاد حوزه علمیه ترس و خفقان در جامعه بعد از رحلت رسول خدا را عاملی برای دور ساختن مردم از خاندان عصمت و طهارت دانست و بیان داشت: دشمن می‌دانست که حفظ اسلام تنها در لوای پرچم اهل بیت(ع) امکان پذیر است از این رو بعد از شهادت حضرت زهرا(س) منافقان ارتباط مردم را با اهل بیت(ع) قطع کردند تا از این طریق اسلام را نابود کنند.

وی ادامه داد: همچنین بعد از وفات پیامبر منافقان به تخریب چهره امام علی(ع) و حسنین پرداختند و این تخریب و تهمت به حدی پیش رفت که برخی نام فرزندانشان را حسن و حسین می‌گذاشتند تا هنگام عصبانیت آنان را ناسزا بگویند.

حجت الاسلام کاشانی با اشاره به حدیث ثقلین، گفت: تنها راه نجات، تمسک به عترت و قرآن است اما بعد از رحلت رسول خدا به قدری عترت را تخریب کردند که کسی حق نداشت حدیثی از پیامبر در زمینه اهل بیت(ع) بیان کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه رسول خدا با دلی شکسته به ملاقات خداوند رفت، گفت: پیامبراکرم قبل از وفاتشان می‌دانستند بعد از وفاتشان امت چه جفاها و ظلم‌هایی بر حق خاندان ایشان خواهند کرد اما با این وجود خطاب به امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) آنان را به صبر دعوت کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عاشورا ریشه در سقیفه دارد چرا که اشقیای کربلا امام حسین(ع) را براساس آن حقد و کینه‌ای که از عصمت و طهارت داشتند ایشان را به شهادت رساندند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات