۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۵۸۴۵۳۸
حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان:

حب ولایت سرمایه‌ای ارزشمند از ناحیه خداوند به شیعیان است

استاد حوزه و دانشگاه پیامبراکرم(ص) را سرسلسله همه پاکان دانست و گفت: حب ولایت سرمایه‌ای ارزشمند از ناحیه خداوند بود که به واسطه رسول خدا به شیعیان عنایت شد.
هاشمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت شب رحلت جانگداز پیامبراکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در مهدیه تهران برگزار شد، گفت: در تاریخ اسلام سه حادثه تلخ و ناگوار در سه روز پایانی ماه صفر برای مسلمانان پیش آمده است.

وی افزود: نخستین حادثه تلخ مربوط به سال دهم هجری می‌شود که در آن سال رسول خدا رحلت فرمودند و این حادثه‌ای بسیار تلخ برای مسلمانان به شمار می‌رفت.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با بیان اینکه انسان‌های بزرگ زاده نمی‌شوند بلکه ساخته می‌شوند، ابراز کرد: برای همین زمانی که یک انسان بزرگ دار فانی را وداع می‌گوید دیگر همانند او در عالم دنیا یافت نمی‌شود؛ برای مثال کسی نمی‌تواند همانند ابوذر غفاری و سلمان فارسی و یا شیخ مفید شود.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از رسول خدا که فرمودند: مقام دانشمندان و علمای دین من از برخی پیامبران بنی اسرائیل بالاتر هستند، اظهار داشت: شیخ مفید کسی بودند که هنگام صدور فتوا امام زمان(عج) ایشان را یاری کردند و هنگام وفاتشان نیز حضرت برای ایشان روضه خواندند.

وی ادامه داد: هیچ کسی نمی‌تواند جای علمای معروف مانند شیخ مفید را بگیرد بنابراین چگونه ممکن است وفات پیامبر که رحمه للعالمین بودند برای مسلمانان سخت و دشوار نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان دعا را سخن گفتن با خداوند بیان کرد و گفت: انسان باید بسیار با خداوند نجوا کند، سخن نگفتن با خداوند نشانه مظلومیت حضرت حق تعالی است. انسانی که در همه زمینه‌ها به خداوند نیاز دارد چگونه می‌تواند نسبت به خداوند متکبرانه رفتار کند و از مناجات با خدا امتناع بورزد.

استاد حوزه علمیه غفلت از خداوند را گناه دانست و بیان داشت: استغفار ذکر الهی است و انسان را از انجام گناه باز می‌دارد پیامبر اکرم روزانه 70 مرتبه استغفار می‌کردند. پیامبراکرم سرسلسله همه پاکان هستند. خداوند در قرآن کریم حضرت را سید العالمین مورد خطاب قرار می‌دهد ایشان در میان انبیای الهی از جایگاه بسیار با عظمتی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: پیامبراکرم رسول الهی و دارای مکتب بودند لازم به ذکر است که جایگاه رسالت از جایگاه نبوت بالاتر است. در آیات و روایات متعدد آمده نافرمانی از رسول الهی گناه بوده و گناه موجب خشم خداوند می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان در پایان خاطرنشان کرد: ملت ایران باید به شیعه بودن خودشان افتخار کنند چرا که حب ولایت سرمایه‌ای ارزشمند از ناحیه خداوند و رسول الهی به شیعیان است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات